Debata MP MICE & More w klubie Cavallo: Czy branży są potrzebne stowarzyszenia

W staroangielskim klimacie klubu Cavallo w warszawskich Łazienkach Królewskich, 18 października br. odbyło się kolejne spotkanie z cyklu MP MICE & More. W debacie wzięli udział przedstawiciele stowarzyszeń i największych agencji branży spotkań, oraz reprezentanci Rady programowej portalu MeetingPlanner.pl. Tematem przewodnim dyskusji było pytanie: Czy branży są potrzebne stowarzyszenia?

– Projekt MP MICE & More to cykl debat, na które zapraszamy członków naszej Rady Programowej oraz ekspertów z najważniejszych sektorów branży MICE – eventowej, konferencyjnej i incentive travel oraz gwiazdy show-biznesu, które niewątpliwie zajmują ważne miejsce na rynku eventowym. Jesteśmy mile zaskoczeni twórczą atmosferą tych spotkań. Zaangażowanie uczestników w dyskusję świadczy o dużej otwartości przybyłych gości i przede wszystkim – nie gasnącej potrzebie spotykania się i debatowania na temat wspólnych spraw, jakimi są życie branżowe, czy temat zrzeszania się. Wychodząc  naprzeciw tym oczekiwaniom, kolejną debatę planujemy już w listopadzie.  Z pewnością miłym elementem spotkań  MP MICE and More są ekskluzywne i nietypowe miejsca, w których się one odbywają. – powiedziała Sylwia Banaszewska, Dyrektor Zarządzająca portalu MeetingPlanner.pl.

Podobnie jak w przypadku poprzedniej, czerwcowej debaty, dyskutanci po raz kolejny wyrazili potrzebę powstania stowarzyszenia agencji eventowych – organizacji, która reprezentowałaby interesy większych firm. Wyrażono opinię, że żadne z istniejących na rynku stowarzyszeń, nie spełnia ich oczekiwań – bądź ze względu na zbyt szeroką grupę docelową, czy też brak konkretnych działań wspierający rozwój agencji. Jak stwierdzili dyskutanci, z uczestnictwa w organizacjach branżowych – powinny przede wszystkim wynikać konkretne korzyści biznesowe.

Rozmawiano również na temat funkcjonowania istniejących stowarzyszeń branżowych, takich jak m.in. SBE (Stowarzyszenie Branży Eventowej), SOIT (Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel) czy też z branż pokrewnych, takich jak SMB (Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego) i SAR (Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej), działających dłużej na rynku. Wiele uwagi dyskutantów zajęły również nierozwiązane problemy dotyczące współpracy agencji z klientami korporacyjnymi czy kondycji branży.

Partnerem wydarzenia była Restauracja Belvedere w Warszawie.

Lista uczestników spotkania: Łukasz Adamowicz, Business Fun Club; Sylwia Banaszewska, MeetingPlanner.pl/Rada Programowa; Magdalena Borkowska, TooPR/Rada Programowa; Wojciech Cłapiński, El Padre/Rada Programowa; Michał Czerwiński InDreams/Rada Programowa; Krzysztof Gawrych, Prowokator/Rada Programowa; Andrzej Górski, Olimp Air; Magdalena Jabłońska, Stowarzyszenie Branży Eventowej; Piotr Lenczewski, RadissonBlu/Rada Programowa; Milena Machczyńska, Belvedere; Katarzyna Pakosińska; Agata Siekierska, MeetingPlanner.pl; Szymon Walkiewicz, WALK; Cezary Wilemajtys, United Partners/Rada Programowa; Grzegorz Zięba, Entertainment Group; Artur Zimerman, Belvedere.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu