Delikatesy A.pl i Fresh24.pl łączą siły

A.pl Internet – właściciel delikatesów internetowych A.pl – oraz spółka Fresh24.pl zawarły umowę, w wyniku której skonsolidują siły sprzedażowe na warszawskim rynku. Zgodnie z umową A.pl Internet nabędzie m.in. domenę, prawa do znaku towarowego, bazę klientów oraz bazę towarową supermarketu Fresh24.pl. W zamian Fresh24.pl obejmie akcje A.pl Internet o wartości 3.097.500 zł, które będą reprezentowały 10% w kapitale zakładowym tej spółki. Wejście w życie umowy będzie oznaczać dla A.pl Internet znaczne umocnienie pozycji na warszawskim rynku. Spółka jeszcze w tym roku planuje debiut na New Connect.

– A.pl Internet ma bardzo ambitne plany rozwoju, które zamierzamy realizować zarówno poprzez wzrost organiczny, jak i konsolidację rynku. Niecały rok temu z delikatesów internetowych działających tylko w Warszawie staliśmy się graczem o zasięgu krajowym. Obecnie nasze oddziały znajdują się już w ośmiu miastach Polski, a planujemy dalsze rozszerzanie działalności o nowe lokalizacje. Chcemy także konsolidować branżę i połączenie sił z Fresh24.pl ma stanowić pierwszy krok w tym kierunku. Rynek warszawski, na którym operują zarówno A.pl jak i Fresh24.pl, jest bardzo atrakcyjny. Jest to bowiem największy w Polsce rynek internetowych zakupów spożywczych i podobnie jak cała branża ma cały czas duży potencjał wzrostu. Funkcjonowanie obu marek A.pl i Fresh24.pl w ramach tych samych struktur pozwoli nam na osiągnięcie synergii na wielu polach, optymalizację kosztów oraz znaczne poszerzenie strefy wpływów na rynku, o który niebawem rozegra się największa walka – komentuje Grzegorz Bielecki, wiceprezes A.pl Internet.

W grudniu 2010 r. A.pl rozpoczął ekspansję poza Warszawę. Obecnie prowadzi swoje sklepy także w Olsztynie, Bydgoszczy, Krakowie, Trójmieście, Katowicach, Białymstoku i Szczecinie. Rozwój działalności przekłada się na systematyczny wzrost wyników osiąganych przez spółkę. W ciągu ostatniego roku Ap.pl podwoił liczbę aktywnych klientów, zaś wartość zrealizowanych zamówień zwiększyła się o ponad 150% i tylko we wrześniu 2011 r. osiągnęła rekordowy poziom blisko 1 mln zł. Jednocześnie liczba dostaw wzrosła o 212% w stosunku do września 2010 r.

– Rynek zakupów spożywczych przez Internet rozwija się bardzo dynamicznie i tym bardziej istotne jest budowanie jak największego zasięgu już na tym etapie. Spółka Fresh24.pl jako akcjonariusz A.pl Internet zyska udział w przedsięwzięciu o skali krajowej i będzie mieć udział w dalszej konsolidacji rynku. A.pl to prężnie rozwijający się biznes z ambitną strategią rozwoju, za którym stoją duże giełdowe spółki jak Action i Bomi. Wejście do grona współwłaścicieli A.pl Internet to wartość zarówno dla akcjonariuszy, jak i klientów Fresh24.pl, którzy będą mogli liczyć na korzyści wynikające z połączenia sił obu sklepów. Fresh24 będzie oferować nie tylko swój dotychczasowy asortyment, ale także produkty dostępne w A.pl, a przynależność do większej sieci zwiększy możliwości organizowania różnego rodzaju akcji promocyjnych dla klientów – mówi Tomasz Trojanowski, prezes zarządu Fresh24.pl.

Umowa pomiędzy A.pl Internet i Fresh24.pl musi jeszcze zostać zatwierdzona przez akcjonariuszy Fresh24.pl podczas WZA.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu