Sfinks promuje badanie jakości i program lojalnościowy

przez | 12/10/2011

Sfinks Polska – właściciel marek Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – wprowadził w restauracjach swoich sieci autorski program badania jakości usług pod nazwą „Smak Jakości”. Program jest zbliżony do badania „Tajemniczy klient”, z tą różnicą, że ankieterem „Smaku Jakości” może stać się każdy klient zarejestrowany w bazie danych Sfinksa i zaproszony przez spółkę do udziału w badaniu. Opinie zbierane są przy użyciu specjalnej aplikacji internetowej, w której przy okazji przekazania ankiety klientowi przyznawane są punkty. W ramach systemu lojalnościowego powiązanego ze „Smakiem Jakości” klient może zamieniać punkty na atrakcyjne nagrody, m.in. bony upominkowe do restauracji czy SPA, konsole do gier i iPody czy lot balonem. Promocja pierwszej edycji programu prowadzona jest za pomocą targetowanego mailingu oraz działań PR.

Uruchomienie programu poprzedziło kilkumiesięczne badanie pilotażowe, dzięki któremu Sfinks dokonał weryfikacji jego założeń i pozyskał bazę blisko tysiąca ankieterów. Program „Smak Jakości” prowadzony będzie w kwartalnych edycjach, z których pierwsza potrwa do końca 2011 r. Zaproszeni do udziału w badaniu klienci restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, którzy chcą przystąpić do programu powinni zarejestrować się w aplikacji dostępnej przez internet. W ciągu dwóch dni po wizycie w wybranej przez siebie restauracji goście ponownie logują się w systemie, gdzie wypełniają ankietę dotyczącą m.in. jakości obsługi, smaku i dostępności dań, czystości, wystroju i klimatu restauracji czy obowiązującej oferty promocyjnej. Każdy z uczestników programu może wypełnić dowolną liczbę ankiet.

– Wierzymy, że poza zdobyciem wielu ważnych informacji, dzięki „Smakowi Jakości” zyskamy także klientów, którzy czując się współautorami wysokiej jakości usług w naszych restauracjach, będą w naturalny sposób promować nasze marki. Chcemy wyróżnić gości, którzy poświęcają swój czas i dzielą się z nami swoimi obserwacjami, dlatego też połączyliśmy program „Smak Jakości” z systemem lojalnościowym, w ramach którego punkty zdobyte za wypełnione ankiety są wymieniane na atrakcyjne nagrody – wyjaśnia Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.

Przystępując do programu i przekazując ankiety klienci otrzymują punkty za każdy zrealizowany w restauracji paragon. Wśród szerokiej gamy nagród przewidzianych w pierwszej edycji programu znajdują się zaproszenia i bony podarunkowe do restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, liczne nagrody rzeczowe takie jak np. kamery cyfrowe, konsole do gier, iPody sprzęt AGD i RTV czy urządzenia do fitness. Dla najbardziej aktywnych uczestników programu przewidziane są atrakcje o charakterze eventowym, m.in. bony SPA & Travel lub lot balonem. Oferta nagród będzie zmieniać się w kolejnych edycjach programu, tak aby była ona atrakcyjna dla stałych klientów i zachęcała do kontynuowania udziału w badaniach jakości.

„Smak Jakości” jest autorskim rozwiązaniem opracowanym przez dział marketingu Sfinks Polska. Spółka jest także twórcą aplikacji dedykowanej do obsługi programu i systemu lojalnościowego. W promocji programu poprzez działania public relations wspiera Sfinksa agencja Practum Consulting.

– Wyróżnienia, jakie zdobywają nasze restauracje w rankingach konsumenckich, takie jak np. Złoty Laur Klienta 2011 czy przyznane nam po raz trzeci z rzędu Godło Jakości Obsługi, są z jednej strony powodem do dumy, ale także pozytywną motywacją do dalszej pracy. Sami stawiamy sobie poprzeczkę bardzo wysoko i zależy nam na tym, aby jak najdokładniej zmierzyć, jak realizowane są nasze standardy w naszych restauracjach i w jakim stopniu odpowiadają one oczekiwaniom naszych gości. Pomimo iż w pilotażowym programie poprzedzającym pierwszą edycję „Smaku Jakości” ogólny wskaźnik satysfakcji klienta z usług naszych restauracji wyniósł aż 94%, wiemy, że w tym obszarze zawsze jest miejsce na doskonalenie. Chcemy mieć pozycję niekwestionowanego lidera pod względem jakości usług w segmencie restauracji sieciowych – dodaje Dorota Cacek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.