Pierwsza nagroda Filmteractive Festival dla interaktywnej podróży „Fading Community”

Ponad 200 gości, kolejne kilkadziesiąt osób oglądających relacje na żywo, reżyser Sławomir Idziak przekonujący, że interaktywne opowiadania są przyszłością telewizji oraz pierwsza nagroda w konkursie dla interaktywnej podróży „Fading Community” – to bilans zakończonej niedawno pierwszej edycji Filmteractive Festivalu, który odbył się Łodzi. Organizatorzy już szykują się do kolejnej, przyszłorocznej, jeszcze bardziej rozbudowanej  edycji.

W filmowej Łodzi odbył się Filmteractive Festival, którego uczestnikami byli twórcy, artyści, managerowie kultury, marketerzy, przedstawiciele branży filmowej, branży interactive oraz przedstawiciele mediów. Tematami poruszanymi w prezentacjach podczas dwudniowego festiwalu (22-23 września) były m.in.: zmiany zachodzące w konsumpcji mediów oraz preferencjach odbiorców, sposoby na angażowanie konsumentów w przekaz marketingowy, tworzenie treści na potrzeby nowych mediów, , interaktywne formaty telewizyjne, crowdsourcing jako metoda na zdobywanie środków na realizację filmów itp. (krótkie opisy poszczególnych prelekcji znajdą Państwo na dole dokumentu).

Organizatorem Filmteractive Festivalu i Konkursu była łódzka Fundacja Media Klaster (www.mediaklaster.pl), współorganizatorem Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L.Schillera.

Jednym z prelegentów był Sławomir Idziak, światowej sławy operator filmowy i reżyser. Wśród pozostałych prelegentów Filmteractive Festivalu znaleźli się m.in. Blake Whitman (Vimeo), Dawid Marcinkowski (www.sufferrosa.com), Andrew Piller (Fremantle Media UK) czy Marta Gomes (Beactive).

Główną nagrodę (10 tys zł oraz grant na studia podyplomowe w łódzkiej filmówce) w towarzyszącym festiwalowi konkursie otrzymał projekt „Fading Community” Pawła Grzyba. Jest to interaktywny film dokumentalny o przeznaczonym do wyburzenia najwyższym bloku mieszkalnym w Szkocji, po którym użytkownicy mogą odbyć wycieczkę poznając jego mieszkańców i ich historie. Twórca zwycięskiego projektu otrzymał również nagrodę publiczności w postaci roweru miejskiego.

Drugie miejsce wraz z nagrodą w wysokości 5 tys zł przypadło Janowi Groblińskiemu za projekt „Stacjonarny rower miejski” – połączenie roweru do ćwiczeń z filmem o Łodzi wyświetlanym podczas jazdy. Wrażenie prawdziwej podróży po mieście potęguje fakt, że prędkość pedałowania ma wpływ na szybkość przesuwania się filmowych obrazów.

Trzecie miejsce zajął projekt „Coradzicie.pl” – sfabularyzowana oferta sprzedaży przy pomocy serialu internetowego.

Łącznie na pierwszą edycję konkursu wpłynęło 25 zgłoszeń, z czego do ścisłego finału jury zakwalifikowało 5 prac.

W jury konkursowym znaleźli się zarówno twórcy jak i przedstawiciele mediów oraz przedstawiciele marketerów tacy jak m.in.:

  • Profesor dr hab. Ryszard W. Kluszczyński – Kierownik Katedry Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego
  • Krzysztof Franek – Organizacja Produkcji Mediów Cyfrowych, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna im. L.Schillera
  • Michał Owczarek – strategy + creative director agencji Digital One
  • Adam Bąkowski – dyrektor Pionu Video Grupa Onet.pl,
  • Tomasz Czudowski – odpowiadający za rozwój reklamy display w serwisie YouTube oraz sieci reklamowej Google Display Network

– Festiwal sprawdził się jako miejsce wymiany doświadczeń i kontaktów pomiędzy środowiskami: filmowym, interactive, reklamowym i marketerskim. Rozpoczynamy pracę nad kolejną, bardziej rozbudowaną edycją, która ma mieć jeszcze bardziej towarzyski charakter: nawiązywanie kontaktów, spotkania, poznawanie ludzi – mówi Olgierd Cygan, pomysłodawca Filmteractive Festivalu.

Partnerami tegorocznej edycji festiwalu byli m.in.. Digital One, Film Commision Łódź, Film Spring Open, Gemius, IAB Polska, Medano Bikes, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Stowarzyszenie Inicjatyw Społeczno-Kulturalno-Rozwojowych PROKULART, Sfera, Tatuum, Urząd Miasta Łodzi.

W gronie patronów medialnych znaleźli się m.in. AMS, Film, Chili Zet, Film, Gazeta.pl, Interia.pl, Ipla, Iplex, Machina, Onet.pl, Purpose, V2Media, Wirtualna Polska, Wrzuta.pl.

Głównym sponsorem festiwalu została marka Pepsi. Fundatorem nagrody publiczności była Zasada Group.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu