Kampania promująca Monopoly Polska znalazła się wśród najefektywniejszych kampanii w międzynarodowym konkursie Digital Communictation Awards 2011. Jest to jedyny polski projekt nagrodzony w Berlinie.
Kampania promująca polską wersję gry Monopoly otrzymała w konkursie Digital Communication Awards główną nagrodę w kategorii Online Competition. Akcja została również wyróżniona Gold Efekton w konkursie Efekton 2011. Jury uznało ją za najbardziej efektywną kampanię wizerunkową w Internecie.
Celem kampanii było stworzenie polskiej wersji Monopoly. O tym, które polskie miasta znalazły się na planszy gry, zdecydowały głosy oddane przez uczestników zabawy. W akcji, w której wzięło udział prawie 600 tys. osób, oddano łącznie ponad 2 mln głosów.
Nagrody otrzymane w międzynarodowym i w polskim konkursie podkreślają efektywność kampanii, w której autorzy wykorzystali działania 360 stopni. Aby zainteresować mieszkańców poszczególnych miast akcją, do działań zostały włączone różne kanały dotarcia: prasa, telewizja, media społecznościowe i urzędy miast.
„Oddźwięk społeczny przeszedł nasze oczekiwania. Dzięki ciężkiej pracy agencji PR Weber Shandwick, dobrze dobranym narzędziom internetowym i atrakcyjnej kreacji, za które odpowiadało OS3, dobrze zaplanowanej kampanii TV i internetowej, którą opracował McCann Universal, udało nam się zmobilizować lokalną społeczność, która wspólnie walczyła o umieszczenie swoich miast w nowej edycji gry. Nagrody w konkursach reklamowych są dla nas dodatkową radością i potwierdzeniem, że wraz z agencjami obraliśmy najlepszy kierunek działań”, wyjaśnia Kamila Kwaśniewska Hasbro Polska
Gra Monopoly Polska, na której znajdują się 22 polskie miasta, jest już dostępna w sklepach.
Link do Case Studies: http://www.youtube.com/watch?v=kyVxtUiigXI&feature=player_embedded