Polska Grupa Pocztowa wdraża e-faktury

PGP SA, alternatywny operator pocztowy świadczący usługi dla klientów biznesowych, rozpoczął proces wdrażania e-faktury dla jednego ze swoich klientów z branży telekomunikacyjnej.

Współpraca Polskiej Grupy Pocztowej z telekomem obejmuje pozyskanie zgody kilkuset tysięcy abonentów na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej w miejsce dotychczas stosowanych faktur tradycyjnych w formie papierowej. Proces wdrażania e-faktur wspierać będzie kampania informacyjna prowadzona w internecie oraz poprzez call center i własną sieć dystrybucyjną Polskiej Grupy Pocztowej.

„Branża telekomunikacyjna bardzo szybko dostrzegła zalety wynikające z posiadania e-faktury, o czym teraz stara się przekonać swoich abonentów. Wdrożenie tej formy rozliczeń niesie za sobą obopólne korzyści – dla operatora oszczędności i skrócenie procesu doręczania korespondencji, a dla klienta szybszy dostęp do danych i gwarancję bezpieczeństwa transakcji” – mówi Leszek Żebrowski, prezes zarządu Polskiej Grupy Pocztowej SA.

E-faktura jest elektronicznym odpowiednikiem faktury papierowej. Z tego typu usług najchętniej korzystają firmy działające w sektorze B2B oraz B2C, które masowo dystrybuują korespondencję. Implementacja elektronicznych faktur wymaga jednak stworzenia odpowiedniej platformy do obsługi dokumentacji oraz zdobycie zgody klienta. Dla uzyskania większych oszczędności oba te procesy mogą zostać zlecone firmom zewnętrznym.

PGP SA, która specjalizuje się w obsłudze klientów masowych, rozszerzyła swoją działalność i poza tradycyjnymi usługami pocztowymi, zapewnia outsourcing dystrybucji e-faktur i odpowiada za komunikację z pozyskanymi klientami. Dzięki temu klienci Polskiej Grupy Pocztowej zyskują dostęp do specjalistycznej infrastruktury logistyczno-informatycznej i mogą skoncentrować się na podstawowej działalności swojej firmy.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu