Citeam.pl wystartował z niekonwencjonalną kampanią reklamową

Serwis zakupów grupowych Citeam.pl, należący do Grupy Allegro, rozpoczął właśnie pierwszą w Polsce kampanię promującą kupowanie za pół ceny. Kompleksowe działania objęły telewizję, radio, kino, internet, outdoor oraz eventy pod hasłem Salony Grzechu. Akcję przygotowała i zrealizowała krakowska agencja Opcom we współpracy z firmami Starcom i dotPR.

Citeam.pl jest pierwszym spośród polskich serwisów zakupów grupowych, który zorganizował kompleksową kampanię reklamową. Obecna kampania ma na celu powiązanie marki Citeam ze stylem życia młodych i nowoczesnych osób, które lubią czerpać z życia pełnymi garściami. Jej obietnicą jest ekscytujące spełnianie różnorodnych pragnień i kaprysów bez oglądania się na portfel.  Punktem wyjścia dla kampanii stało się pojęcie grzechu rozumianego jako uleganie zachciankom. Hasło kampanii „Masz odwagę lekko zgrzeszyć?” jest pytaniem retorycznym  – grupa docelowa Citeam tę ochotę ma, ale czasem brak jej środków i odwagi, by posmakować nowych i ekscytujących doznań.

Najważniejszym narzędziem kampanii jest reklama telewizyjna, która została zainspirowana kultowym filmem „Kac Vegas”. Syndrom „day after” jest doświadczeniem pokoleniowym. Od niego zaczyna się Kac Vegas i to jest punkt wyjścia dla reklamy. Weekendowe katharsis stanowi kanwę historii nakręconej jak teledysk. Oglądanie ma sprawiać przyjemność i zarażać entuzjazmem.

Spoty można obejrzeć w największych stacjach telewizyjnych, czyli w TVN, Polsat, TVP. Reklama zainspirowana filmem znalazła również swoje miejsce na ekranach kin Cinema City.

Kampanii Citeam towarzyszy cykl eventów pod nazwą Salony Grzechu, które będą organizowane w pięciu największych polskich miastach: Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu i Trójmieście. Eventy będą realizowane w poszczególnych miastach przez okres tygodnia – od poniedziałku do soboty, a ich głównym założeniem jest możliwość skorzystania za darmo z usług, które są oferowane na serwisie Citeam.pl. Jedynym warunkiem jest „zgrzeszenie” za przeszkloną witryną Salonu, na oczach przechodniów.

Codziennie będzie można oddać się innej przyjemności, stąd każdy dzień Salonów Grzechu będzie poświęcony charakterystycznym rodzajom ofert z serwisu Citeam.pl.  Pierwsze eventy wystartowały 3.10 w Warszawie i Krakowie, kolejne rozpoczną się 10.10 w Poznaniu i Wrocławiu, a ostatnie w Trójmieście.

Działania reklamowe rozgrywają się również intensywnie w Internecie, m.in.  na kanale YouTube, serwisie Wykop.pl czy Twitterze. Na Facebooku, w fan page’u Citeam.pl, pojawiła się specjalna aplikacja, która umożliwia zdobycie wejściówki do Salonów Grzechu (udział jest darmowy, jednak wejściówka to pewne źródło uczestnictwa). Fani  Citeam.pl mogą również skorzystać z drugiej aplikacji, wirtualnego Salonu Grzechu – po wgraniu swojego zdjęcia będą mogli nanieść na nie wzór tatuażu czy piercing. Kampanię wspierają również bannery interaktywne oraz w wersji video.

Działania outdoor  opierają się m.in. na materiałach city light oraz reklamie w warszawskim metrze. Całość działań wizualnych jest zespolona wspólnym motywem zielono-niebieskiego ognia w kolorach Citeam.pl.

Korzystając z wdrożenia kompleksowej kampanii reklamowej, serwis Citeam.pl wprowadził przygotowywane wcześniej zmiany na stronie internetowej – dotychczasowe czarne tło zostało zastąpione jaśniejszą kolorystyką, cały design serwisu stał się bardziej nowoczesny. Citeam.pl znacznie zwiększył również ilość miast, w których można nabywać kupony zniżkowe, m.in. o Lublin, Tychy, Rybnik, Zabrze czy Rudę Śląską.

Za powstanie koncepcji kreatywnej i jej realizację odpowiada krakowska agencja Opcom, a za działania z obszaru public relations poznańska agencja dotPR. Natomiast planowaniem i zakupem mediów do kampanii zajął się dom mediowy Starcom.

Kampania rozpoczęła się pod koniec września 2011 roku.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu