„Ciekawsza strona informacji” – rusza kampania wizerunkowa Wirtualnej Polski

WP startuje z pierwszą od czterech lat reklamową kampanią wizerunkową. Jej hasło przewodnie „Ciekawsza strona informacji” – ma na celu ugruntowanie w świadomości odbiorców przekonania, że portal Wirtualna Polska to źródło różnorodnych informacji, przedstawionych w zrozumiałej, przyjaznej dla użytkownika formie. Zadaniem akcji promocyjnej jest też odświeżenie wizerunku marki WP i zbliżenie do niej użytkowników. Działania reklamowe, których grupą docelową są osoby w wieku 18-34 lata, obejmą prasę, radio, kino, telewizję, Internet, outdoor oraz ambient. Kampania potrwa do połowy listopada.

„W tej kampanii mówimy, czym jest dziś WP. Nasz portal to najlepszy mix informacji, podanych w przystępny sposób – wyjaśnia Anna Pogorzelska, z-ca Dyrektora Pionu ds. Marketingu w Wirtualnej Polsce. „Tu każdy znajdzie coś dla siebie. Od poważnych serwisów, merytorycznych dyskusji, przez autorskie opracowania dotyczące gospodarki, polityki, kultury, po plotki o celebrytach oraz newsy o szokujących odkryciach. Przedstawiamy naszą ofertę w dowcipny sposób, nie bojąc się przy tym przyznać, że obok rzetelnych wiadomości z zakresu np. stosunków międzynarodowych, prezentujemy także wzbudzające uśmiech ciekawostki” – dodaje.

Portal w komunikacji stawia na nieszablonowy i nieco przewrotny przekaz. Podobnie jak w ubiegłych latach (kampania wizerunkowa „Ściągniesz z nas wszystko”, akcje reklamowe poczty e-mail: „a-dresik(mam) na WP”, „a-dresik załóż…”, promocja tanio.pl – „Zataniści”) chce wzbudzić w odbiorcach emocje oraz pokazać, że ma dystans do siebie.

WP przekonuje, że jej oferta to „ciekawsza strona informacji” odważnie zestawiając ze sobą tytuły pochodzące z różnych sekcji portalu, które razem tworzą zaskakująco zabawny i… zupełnie nowy przekaz. Wśród kilkudziesięciu kompilacji nagłówków pojawiają się m.in. „Masz problem z zasypianiem (Nauka)/ Posłuchaj orędzia prezydenta (Wiadomości)”, „Polacy najbardziej rozmodlonym narodem świata (Wiadomości)/ Co drugi mężczyzna chce na misjonarza (Seks)”, „Znajdź swoją połówkę jesienią (Kobieta i Facet)/ Zimą wzrasta akcyza na alkohol (Finanse)”, „Naukowcy odkryli eliksir młodości (Nauka)/ Emerytur nie będzie (Wiadomości)”, „Szczęśliwy tata czworaczków przyznaje (Widomości)/ Warto robić kopie zapasowe (Komputer)” czy „Pszczoła uprawia seks 40 razy dziennie (Nauka)/ Każdy mężczyzna marzy o byciu trutniem (Psychologia)”.

„Prostą formą graficzną i niestandardową kompilacją haseł zwracamy uwagę grupy docelowej. Staramy się nie tylko rozbawić, ale i zadziwić odbiorcę nowym komunikatem, który powstał po połączeniu różnych tytułów pochodzących z nieraz dalekich od siebie tematycznie sekcji WP. W ten sposób nie tylko pokazujemy, że mamy różnorodny kontent, ale dajemy wyraźny sygnał, że nie brakuje nam poczucia humoru” – dodaje Anna Pogorzelska.

W kampanii posłużono się kilkudziesięcioma zestawieniami tytułów, dostosowanymi kontekstowo do miejsc, w których będą prezentowane. Akcja reklamowa realizowana będzie etapami w prasie, radiu, telewizji, kinach, Internecie, a także z wykorzystaniem outdooru i ambientu. „Ponownie wychodzimy poza standard” – mówi Aleksandra Chołody-Trapp z Zespołu Planowania Mediów w WP, współodpowiedzialna za realizację kampanii. „Otaczamy odbiorcę zabawnym komunikatem i zaskakujemy miejscem jego ekspozycji. Staramy się dotrzeć do grupy docelowej w bardzo różnych sytuacjach. Na nasz przekaz można się będzie natknąć podczas posiłku, wizyty na basenie czy siłowni, podróży metrem, zakupów, nauki” – dodaje.

W kolejnej odsłonie kampanii WP uruchomi również atrakcyjny konkurs dla użytkowników. Jego zwycięzca przez jeden dzień będzie wydawcą strony głównej portalu. Zdobędzie też tablet iPad 2. Zabawa będzie miała na celu zaangażować Internautów oraz zachęcić ich do tworzenia własnych, intrygujących zestawień tytułów. Na potrzeby konkursu powstanie specjalna strona – ciekawsza.wp.pl, gdzie zostaną ujawnione m.in. tajniki pracy internetowego wydawcy. Za jej pośrednictwem będzie można też głosować na „zlepki” dnia (autor najlepszej propozycji otrzyma designerskie słuchawki). Spośród zwycięzców dnia, przedstawiciele WP wytypują laureata nagrody głównej. W konkursie będzie można wziąć udział nie tylko za pomocą formularza ze strony, ale także wykorzystując specjalnie stworzoną na tę okazję facebookową aplikację.

Wykorzystane kanały komunikacji:

  • radio (m.in. Radio Zet, RMF FM, RMF MAXX, Eska, Eska Rock, Radio Złote Przeboje, Polskie Radio)
  • prasa (dzienniki, tygodniki, miesięczniki m.in.: Super Express, Polska The Times, Echo Miasta, Rzeczpospolita, Przekrój, Wprost, Newsweek, Cosmopolitan, Glamour, Elle, Zwierciadło, Logo, Komputer Świat, Viva, National Geographic, Focus)
  • Internet (WP oraz m.in. sieci reklamowe Arbo, Ad-Vice, IDMnet, Evolution Media; Facebook)
  • kino (Cinema City, Multikino)
  • ambient (m.in. naklejki na szybach w metrze, naklejki na lustrach w przymierzalniach sklepów odzieżowych, naklejki na szafkach na basenach oraz w siłowniach, naklejki na podłodze w księgarniach, opakowania do pizzy)
  • outdoor (cityligty przystankowe oraz cityscrolle w największych miastach Polski, tyły autobusów (fullback))
  • telewizja (Fox International, Canal +, TV Puls, 4FunTV)

Kreacja i koncepcja kreatywna kampanii: Agencja 303

Aplikacja na Facebooku: Socializer S.A

Zakup i planowanie mediów:

  • Zespół ds. Planowania Mediów, Wirtualna Polska
  • Dział Marketingu, Wirtualna Polska
PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu