Weber Shandwick zdobywa Digital Communication Awards 2011 za kampanię dla Monopoly

Weber Shandwick, jako jedyna agencja z Polski, zdobył międzynarodową nagrodę Digital Communictation Awards 2011.  Uznanie jury w kategorii Online Competition zyskał projekt „Monopoly Polska” przygotowany dla Hasbro Poland.

Digital Communications Awards  to pierwszy międzynarodowy konkurs w całości poświęcony komunikacji w sieci. W jego jury zasiadają światowej sławy eksperci, zajmujący się kampaniami interaktywnymi. Nagrody przyznawane są w 33 kategoriach.

– To ogromny zaszczyt dla Weber Shandwick i to nie tylko dlatego, że jesteśmy jedyną nagrodzoną złotem agencją z Polski. Mamy świadomość, że walczyliśmy z najlepszymi agencjami interaktywnymi i reklamowymi w Europie – podkreśla Anna Czaplicka, partner zarządzający agencji Weber Shandwick, która odbierała nagrodę na gali w Berlinie.

Projekt Monopoly Polska był ogólnopolskim głosowaniem internetowym, w wyniku którego powstała narodowa plansza Monopoly. Plebiscyt rozpoczął się 20 lutego i trwał 29 dni. Jego celem, było nie tylko wyłonienie miast, które powinny się znaleźć w grze, ale także budowanie tożsamości lokalnej Polaków. Weber Shandwick przekonał społeczności lokalne, że bycie jednym z 22 miast wyróżnionych spośród ponad tysiąca to niebagatelny sukces. W tworzenie nowej planszy Monopoly włączyli się praktycznie wszyscy: urzędy miasta, lokalni politycy, media oraz sami mieszkańcy. Łącznie w plebiscycie oddano 2 mln 300 tys. głosów (1,5 mln unikalnych użytkowników). W ciągu niespełna 30 dni fan page akcji na Facebook’u polubiło 41 tysięcy Polaków. O całej kampanii pojawiło się ok. 1600 publikacji w prasie drukowanej, radiu, TV oraz Internecie.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu