LeasePlan liderem ekoflot

Rozwiązania ekologiczne z impetem wkroczyły w polityki firm związnych z rynkiem samochodowym. Już w tej chwili trudno znaleźć koncern motoryzacyjny, który nie inwestowałby w rozwój pojazdów elektrycznych lub hybrydowych. Ekotrend walczy także o rację bytu we flotach.

LeasePlan od lat jest prekursorem rozwiązań ekologicznych na polskim rynku. Obecnie firma może się także pochwalić największym parkiem pojazdów elektrycznych w kraju, spośród wszystkich firm wynajmu długoterminowego.

Od początku 2011 roku w Polsce zostało zarejestrowanych 27 aut z napędem elektrycznym; 10 z nich należy do LeasePlanu (dane Samar). Firma rozwija swoją ofertę zarówno w zakresie rozwiązań promujących eko-mobilność, jak i modeli pojazdów elektrycznych – mówi Sebastian Krzysztofik, Kierownik ds. Zakupów w LeasePlan Fleet Management.

Za przykład może tutaj posłużyć ogłoszona w połowie września globalna współpraca LeasePlanu z Toyota Europe, w ramach której firmy wymieniają się doświadczeniem w zarządznaiu flotami z alternatywnymi układami napędowymi. Równoczesnie LeasePlan wsparł Toyotę w zakresie badań wśród użytkowników nowego modelu Prius Plug-In Hybrid, którego premiera odbędzie się w 2012 roku. Jednak to tylko  fragment działań, prowadzonych przez firmę w ramach polityki proekologicznej.

eV-Community, bo tak nazywa się grupa powstała pod koniec 2010 roku, to kolejny ekoprojekt LeasePlanu. Priorytetem programu jest dzielenie się doświadczeniem i dobrymi praktykami w zakresie najnowszych ekotrendów w ramach światowej grupy LeasePlan. Powstała w ten sposób platforma danych zawiera między innymi lokalne regulacje prawne innych krajów, oferty pojazdów hybrydowych i elektrycznych oraz informacje dotyczące infrastruktury doładowań samochodów elektrycznych. Korzystając z tak obszernej bazy oraz doświadczenia innych krajów, LeasePlan Polska może jak najlepiej dostosować swoją proekologiczną ofertę do naszego rynku – dodaje Sebastian Krzysztofik, Kierownik ds. Zakupów w LeasePlan Fleet Management.

Dodatkowo LeasePlan od 2007 roku prowadzi program GreenPlan, którego celem jest rekompensata negatywnych skutków eksploatacji floty samochodowej, poprzez sadzenie nowych drzew.

Pojazdy elektryczne, jak i samochody hybrydowe są w polskich flotach nadal rzadkością. Dlatego też LeasePlan na bieżąco monitoruje rynek CFM i wprowadza coraz więcej proekologicznych rozwiązań. W ramach samego GreenPlanu, w ciągu pięciu ostatnich lat LeasePlan offsetował już przeszło 8 tys. drzew, rekompensując w ten sposób emisję CO2 również swojej własnej floty. A koszt takiego przedsięwzięcia to raptem średnio 7 złotych miesięcznie od samochodu. Musimy pamiętać o tym, że podstawową przesłanką przy doborze floty, szczególnie w ostatnich czasach, są czynniki ekonomiczne. Natomiast na polskim rynku wciąż brakuje przepisów, które premiowałyby zakup ekologicznych aut – wyjaśnia Artur Sulewski, Dyrektor Handlowy LeasePlan Fleet Management.

Nacisk na ochronę środowiska jest coraz częściej widoczny w zakresie wybieranych przez firmy pojazdów służbowych. Trzeba pamiętać, że wybór aut poprzez pryzmat niskiej emisji zanieczyszczeń daje firmom wymierne korzyści finansowe, w postaci niższych wydatków na paliwo. Do tej pory było to jednak najbardziej widoczne na przykładzie diesli, które mają niższe spalanie. Dzięki nowym projektom proekologicznym również auta elektryczne i hybrydowe mają szansę cieszyć się rosnącą popularnością. Jeśli projekty te zostaną dodatkowo wsparte, odpowiednimi przepisami promującymi eko-auta, jest szansa, że ekologiczne pojazdy staną się dostępne nie tylko dla pasjonatów z zasobnym portfelem.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu