Platforma raportująca Comarch startuje w Skagen Funds

Celem projektu było dostarczenie wysokiej jakości systemu raportowania wyników inwestycyjnych dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych w kilku krajach oraz wsparcie komunikacji pomiędzy firmą, doradcami inwestycyjnymi i klientami. Platforma Comarch Client Reporting and Communication nie tylko automatyzuje proces masowego raportowania ale też dostarcza narzędzi dla pracowników firmy, które pozwalają w elastyczny sposób analizować rezultaty zarządzania oraz ryzyko portfeli.

Jim Sumpter odpowiedzialny za rozwój biznesu w Skagen Funds relacjonuje – Od początku cele wyznaczone dla wdrożenia były ambitne i stanowiły duże wyzwanie. Zasadniczo, szukaliśmy wykonawcy, z którym moglibyśmy nawiązać długoterminową współpracę, który maiłaby podobne standardy i cele, i z którym moglibyśmy się rozwijać w przyszłości. W rzeczywistości wyzwanie było jeszcze większe bo poszukiwaliśmy jednego wykonawcy, który jest w stanie zapewnić całościowe rozwiązanie złożone z wielu elementów, których wymagaliśmy: hurtownię danych, indywidualne algorytmy, portal internetowy i dystrybucję raportów. Wdrożenie musiało być przeprowadzone w szybkim tempie przy jednoczesnym respektowaniu filozofii działania Skagen Funds.

Marcin Toś, Project Manager z Comarch, wymienia najważniejsze czynniki, które zadecydowały o powodzeniu projektu: zaufanie, bliska współpraca i dobra komunikacja między zespołami Comarch i Skagen, a także pozostałymi uczestnikami projektu działającymi także poza granicami Norwegii. Toś mówi: – Od samego początku projekt był wyzwaniem ze względu na duży zakres prac i krótkie terminy. Wprowadzenie efektywnej koordynacji i integracji procesów zarządzania danymi oraz rozwiązanie do raportowania i oceny efektywności zarządzanych portfeli inwestycyjnych (performance and attribution) pozwoliły na realizację wizji Skagen. Miało to duże znaczenie, ze względu na to, że rozwiązanie dostarczane jest w modelu SaaS z wykorzystaniem jednego z centrów danych Comarch.

– Było to ambitne przedsięwzięcie, a Comarch wywiązał się ze wszystkich postawionych przed nim zadań. Projekt był profesjonalnie zarządzany, bez czego nie można byłoby go skończyć na czas w ramach przewidzianego budżetu. Odnieśliśmy też duże korzyści z elastycznego podejścia Comarchu, jakiego wymagał ten projekt. Mówiąc krótko, jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatów i liczymy na dalszą współpracę w nadchodzących latach – dodaje Jim Sumpter.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu