Wirtualny świat od Adv.pl oraz Codemedia w restauracjach KFC

Tego jeszcze nie było! Po raz pierwszy w Polsce, w ramach rozwiązania Augmented Reality, wykorzystano połączenie kanałów komunikacji off-line oraz on-line. Pomysłodawcą niestandardowej akcji jest Codemedia, a za kreację, produkcję i realizację odpowiada Adv.pl z Grupy ADV.

Interaktywna gra na display’u – dostępnym do 21 września w wybranych restauracjach KFC w całej Polsce – to nie tylko świetna zabawa, ale również jedyna szansa, by przenieść się na chwilę w „rozszerzoną rzeczywistość”.

Futurystyczny display– uzbrojony w kamerę, komputer oraz ekran – ruszył w trasę! Już dzisiaj mieszkańcy Bydgoszczy, a w kolejnych dniach Poznania, Szczecina oraz Gdańska będą mogli „zmierzyć się” z innowacyjną technologią.

Dzięki rozwiązaniu Augmented Reality – które wykorzystano w takiej formie po raz pierwszy w Polsce – uczestnicy trzymając specjalny, rozpoznawany przez kamerę kartonik, widzą na konsoli trójwymiarowy kubełek. Przenosząca w wirtualny świat zabawa polega na łapaniu do niego KFC świeżych produktów pojawiających się na ekranie display’a.

Na wszystkich śmiałków, którzy w odpowiednim czasie zdobędą minimum 20 punktów, przewidziano bezpłatne Krusher’y. W niespełna tydzień w zabawie na konsoli udział wzięło prawie 1 000 gości KFC, co oznacza, że średnio co 3 minuty klienci restauracji walczą o kolejnego Kursher’a.

„W swoich projektach stawiamy przede wszystkim na rozwiązania kreatywne. Niestandardowe spojrzenie na akcję było możliwe tylko dzięki odważnemu i otwartemu podejściu KFC. Rozszerzona rzeczywistość – zaprezentowana po raz pierwszy w Polsce poza ekranem telewizora lub komputera – gwarantuje świetną zabawę i pokazuje potencjał nowych technologii” – podkreśla Anna Gruszka, Co-managing & Strategic Director w Codemedia.

Przewagą zrealizowanego na rzecz KFC projektu jest niestandardowe wykorzystanie technologii AR, tj. połączenie sfery on-line z off-line oraz integracja wielu narzędzi, w tym: rozszerzonej rzeczywistość, SMSów, strony internetowej oraz wydarzeń eventowych.

Jak dodaje Dariusz Sawicki, NBM Adv.pl – „Przygotowana przez nas gra, nie tylko bazuje na innowacyjnym i mało jeszcze w Polsce znanej opcji rozszerzonej rzeczywistości, ale zaskakuje również dodatkowymi, praktycznymi rozwiązaniami. Zaraz po zakończeniu rozgrywki uczestnicy zabawy otrzymują kupon uprawniający do odbioru napoju drogą sms. Ponadto, akcja zintegrowana jest ze stroną sogood.kfc.pl, na której prezentowane są między innymi: informacje o liczbie wygranych czy miejscach, w których odbędzie się akcja”.

Z poziomu konsoli możliwe jest również zaproszenie znajomego do KFC, wysyłając mu specjalny SMS z adresem restauracji, w której aktualnie znajduje się gra.

Pionierskie wykorzystanie technologii Augmented Reality jest jedynym z wielu elementów kampanii wizerunkowej KFC „Poznaj nas bliżej”.

Film prezentujący interaktywną grę z wykorzystaniem Augmented Reality dostępny jest już w sieci na Youtube.com

Trasa Roadshow KFC SOO GOOD:

  • 13-14 września – Bydgoszcz, ul. Kruszwicka 1
  • 15-16 września – Poznań, ul. Półwiejska 42
  • 17-18 września – Szczecin, pl. Rodła 1-2
  • 20-21 września – Gdańsk, ul. Podwale
PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu