Międzynarodowa inicjatywa charytatywna Bono ze wsparciem polskiej marki

Przez 5 lat istnienia, idea (RED)™ zdążyła zrewolucjonizować mechanizm pomagania chorym na AIDS w Afryce. Dzięki niej każdy z nas ma wpływ na międzynarodowe koncerny, a przede wszystkim na kwoty jakimi wspomagają one walkę z HIV/AIDS. Do światowych marek, które wspierają (RED)™ dołączyła polska Belvedere Vodka.

(RED)™ to prosta idea, która przekuwa siłę nabywczą konsumentów i możliwości świata biznesu w realne działanie – pomoc cierpiącym z powodu AIDS w Afryce. Jej działalność skupia się na dwóch celach: wspieraniu finansowym Globalnego Funduszu do walki z AIDS, gruźlicą i malarią (Global Fund to fight AIDS, Tuberculosis and MalariaTM) oraz szerzeniu świadomości na temat problemu HIV w Afryce. W pierwszym przypadku światowe marki przyłączające się do akcji tworzą specjalne linie produktów sygnowanych logotypem (RED)™. Do tej pory takie linie stworzyły m.in.: Apple, American Express, Converse, Gap, Emporio Armani, Dell czy Starbucks a teraz także Belvedere Vodka. Określony procent zysku ze sprzedaży specjalnych linii produktów przekazywany jest na rzecz Global FundTM.

Wzrost świadomości na temat problemu śmiertelnych chorób na kontynencie afrykańskim to cel przyświecający (RED)™ podczas obecności na wielu prestiżowych wydarzeniach. Na początku lipca br., podczas Webby Awards (RED)™ przyznała swoją specjalną nagrodę za najlepszą Społecznościową Innowację. Także w lipcu była obecna na światowej konferencji naukowej TED, podczas której prelegenci korzystali z laptopów oznaczonych czerwonym logo (RED)™.

W samej tylko Afryce subsaharyjskiej żyje 22 miliony osób z HIV/AIDS. Do tej pory Global FundTM pomógł 7,5 milionom zarażonych oraz przekazał na ich leczenie ponad 170 milionów USD. Najważniejszym celem na najbliższe lata będzie zminimalizowanie liczby zakażonych wirusem noworodków. (RED)™ chciałaby do 2015 roku całkowicie wyeliminować takie przypadki w Afryce.

W zeszłym roku podczas Światowego Dnia Walki z AIDS, nowojorski Empire State Building został podświetlony na czerwono, aby zakomunikować kampanię generacji wolnej od AIDS w 2015 roku. Akcji patronowała, będąca wówczas w ciąży, Penelope Cruz. W tym samym czasie Sienna Miller „podświetlała” London Eye, a Bono Operę Narodową w Sydney.

W tym roku do inicjatywy (RED)™ dołączyła pierwsza polska marka – Belvedere Vodka. Jej specjalna, „czerwona” edycja będzie dostępna na rynku już we wrześniu tego roku. Pałac Belwederski, który jest symbolem marki na etykiecie kultowej butelki Belvedere Vodka, umieszczony został w charakterystycznych dla idei (RED)™ nawiasach. Ich czerwień sygnalizuje alarmującą sytuację i wzywa do działania. 50% zysku ze sprzedaży specjalnej edycji butelki (BELVEDERE)RED zostanie przekazana do Global FundTM.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu