iTVP HD patronem strategicznym I edycji Filmteractive Festival

Ośrodek iTVP HD został patronem strategicznym pierwszej edycji Filmteractive Festivalu, nowego festiwalu i konkursu poświęconego filmom tworzonym z myślą o nowych mediach. Festiwal odbędzie się w dniach 22-23 września w Łodzi. Od dziś działa nowa strona festiwalu: www.filmteractivefestival.pl, na której można już zamawiać wejściówki na to wydarzenie. Na potrzeby promocji festiwalu stworzony został specjalny film animowany, którego autorem jest Krzysztof Ostrowski, a dźwięk stworzył Kamil Łazikowski.

Ośrodek iTVP HD (TVP) został patronem strategicznym Filmteractive Festival. Na antenach TVP będą pojawiały się informacje o festiwalu, uruchomiony również  zostanie dedykowany festiwalowi serwis www na portalu TVP.pl.

– Idea Filmteractive Festivalu bardzo nam się spodobała. Dzięki tej imprezie istnieje duża szansa na zbliżenie polskiej branży interaktywnej z branżą filmową i telewizyjną. Festiwal  umożliwi  kreatywną wymianę wiedzy i doświadczeń, co  powinno zaowocować niezwykłymi projektami i rozwojem rynku treści multimedialnych. Dlatego z dużym entuzjazmem podejmujemy się roli partnera strategicznego tego festiwalu – mówi Marcin Oziewicz, dyrektor Ośrodka iTVP HD.

Uczestnikami Filmteractive Festivalu są twórcy, artyści, managerowie kultury, marketerzy, przedstawiciele branży filmowej, branży interactive oraz przedstawiciele mediów. Tematami poruszanymi w prezentacjach podczas dwudniowego festiwalu będą m.in.: zmiany zachodzące w konsumpcji mediów oraz preferencjach odbiorców, sposoby na angażowanie konsumentów w przekaz marketingowy, tworzenie treści na potrzeby nowych mediów, ewolucja polskich holdingów medialnych w stronę przekazu cyfrowego, crowdsourcing jako metoda na zdobywanie środków na realizację filmów itp. Wszelkie informacje i aktualności dotyczące imprezy znaleźć można w uruchomionej dziś  stronie festiwalowej (www.filmteractivefestival.pl), a także na profilu festiwalu na Facebooku:  http://pl-pl.facebook.com/FilmteractiveFestival

Pod adresem: http://www.filmteractivefestival.pl/Filmteractive_Festival_II.m4v obejrzeć można animowany film zajawiający Festiwal (autor: Krzysztof Ostrowski, dźwięk: Kamil Łazikowski, muzyka: Gra Pozorów „1000 Jumbo Jetów”).

Organizatorem Filmteractive Festivalu i Konkursu jest łódzka Fundacja Media Klaster (www.mediaklaster.pl), współorganizatorem Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L.Schillera. Impreza ma służyć wymianie doświadczeń i kontaktów pomiędzy środowiskami: filmowym, interactive, reklamowym i marketerskim.

Wśród prelegentów Filmteractive Festivalu są m.in. Sławomir Idziak (operator i reżyser; współtwórca Film Spring Open), Blake Whitman (Vimeo), Dawid Marcinkowski (www.sufferrosa.com), Andrew Piller (Fremantle Media UK) czy Marta Gomes (Beactive).

Zadaniem uczestników konkursu było przygotowanie do 31 sierpnia pełnego opisu swojego pomysłu oraz jego wersji demo (w postaci wideo lub ewentualnie storyboardów). Do konkursu zgłoszono 25 prac. Jury pracuje już na wytypowaniem finałowej shortlisty. Jury oceni zgłoszenia pod kątem: innowacyjności, kreatywności, potencjału zaangażowania odbiorców oraz realności komercyjnego wdrożenia. Nagrody dla najlepszych uczestników konkursu zostaną wręczone podczas wieczornej gali 22 września, na zakończenie pierwszego dnia festiwalu (pełny program imprezy: http://www.filmteractivefestival.pl/program.php).

Głównym sponsorem festiwalu jest marka Pepsi. Partnerami festiwalu są m.in. Digital One, Film Commision Łódź, Film Spring Open, IAB Polska, Onet.pl, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Stowarzyszenie Inicjatyw Społeczno-Kulturalno-Rozwojowych PROKULART, Sfera, Tatuum, Zasada Group i Urząd Miasta Łodzi.

W gronie patronów medialnych znaleźli się m.in. AMS, Film, Chili Zet, Film, Gazeta.pl, Interia.pl, Ipla, Iplex, Machina, Onet.pl, Purpose, V2Media, Wirtualna Polska, Wrzuta.pl.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu