Nowe medialne wdrożenie NetSprint.pl – szybsze wyszukiwanie w serwisie Chip.pl

NetSprint wdrożył swoje rozwiązanie wyszukiwawcze Information Access Platform u kolejnego dużego wydawcy. Tym razem jest to grupa wydawnicza Hubert Burda Media. Projekt obejmuje wdrożenie rozwiązania na polskich i zagranicznych serwisach należących do tego koncernu. Pierwszym serwisem, który udostępnił już nową wyszukiwarkę jest www.chip.pl.

Wydawnictwo Burda Media Polska Sp. z o.o. sprzedaje rocznie około 21 milionów egzemplarzy, co daje jej trzecie miejsce w rankingu wszystkich wydawnictw w Polsce*.(Źródło: ZKDP, 04/2010 – 03/2011, RPR).

Celem nadrzędnym przy wyborze rozwiązania NetSprint IAP było wdrożenie platformy wyszukiwawczej, która zapewnia szybkość procesu wyszukiwania oraz jakość prezentowanych wyników.

System wyszukiwawczy IAP umożliwia przeszukiwanie serwisów należących do wydawcy i prezentacje różnych typów danych m.in. artykuł, news, galeria, test czy blog na wspólnej liście wynikowej (Federated Search). Kompleksowa funkcjonalność filtracji i zliczania pozwala użytkownikowi błyskawicznie zawęzić obszar wyszukiwania do wybranego typu dokumentu (FacetedSearch).

Ponadto mechanizm ułatwia użytkownikowi nawigację na stronie internetowej, poprzez prezentowanie obok listy wynikowej artykułów kontekstowo powiązanych z przeglądanym artykułem (Related Content).

Nowością jest wdrożenie modułu Related Content for eCommerce, który pozwala na prezentowanie dla artykułu kontekstowo powiązanych z nim produktów. Proponowane produkty są wyświetlane jako oferty ze sklepu, co umożliwia precyzyjne i szybkie dotarcie do nich. Użytkownik serwisu zainteresowany wybranym artykułem otrzymuje jednocześnie podpowiedzi oraz propozycje produktów będących potencjalnie w kręgu jego zainteresowań. Funkcjonalność Related Content for eCommerce przekłada się na wzrost przychodów ze sprzedaży produktów w sklepie internetowym.

Nowa platforma wyszukiwawcza na serwisie CHIP, to również takie usprawnienia jak: podpowiadanie poprawnej formy błędnie wpisanego zapytania (Misspelling), sugerowanie listy zapytań wraz z informacją o liczbie wyników (AutoComplete) oraz dostarczanie błyskawicznej listy wynikowej złożonej z linków bezpośrednich już na etapie wpisywania poszczególnych liter zapytania (QuickSearch).

W kolejnym etapie planowane jest wykorzystanie mechanizmu w innych serwisach działających w Polsce i innych krajach.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu