adidas liderem rynku dzięki UEFA EURO 2012

Na konferencji prasowej w Warszawie, Herbert Hainer CEO adidas Group ogłosił plany adidas dotyczące przejęcia pozycji lidera na polskim rynku. Dzięki turniejowi UEFA EURO 2012 marka zamierza zostać liderem kategorii football już w przyszłym roku. Na Ukrainie, gdzie adidas ma silną pierwszą pozycję, planuje zwiększać przewagę nad konkurentami.

“Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2012, wykorzystamy to wydarzenie do osiągnięcia pozycji lidera na polskim rynku do 2015 roku i dominacji w kategorii football już w 2012.” – mówi Herbert Hainer, CEO adidas Group. „Polska i Ukraina po raz pierwszy w historii zostaną gospodarzami tak ważnego turnieju jak UEFA EURO. Wszyscy jesteśmy podekscytowani tym wydarzeniem i zamierzamy wykorzystać UEFA EURO 2012 w naszych globalnych działaniach, jako platformę do prezentacji marki i nowych innowacyjnych produktów.”

Jako Oficjalny Sponsor, Dostawca Sprzętu i Licencjobiorca UEFA EURO 2012 adidas przygotował i dostarczy oficjalną piłkę meczową turnieju, której premiera odbędzie sie na początku grudnia br. oraz wyposaży w odpowiednie stroje i sprzęt oficjeli, sędziów oraz wolontariuszy. Ekwipunek otrzymają również różne programy dla młodzieży takie jak np. Ball Kids czy Player Escort. Pierwsze produkty przygotowane z myślą o UEFA EURO 2012 są już dostępne w sklepach.

Najważniejszym elementem drogi do sukcesu na polskim rynku będzie wykorzystanie siły i potencjału, jaki niesie turniej UEFA EURO 2012 oraz współpraca z największymi gwiazdami i federacjami piłkarskimi w Polsce i na świecie. Rozwój sieci sprzedaży to kolejny element. Ponadto marka adidas będzie realizować w nadchodzących miesiącach szereg silnych kampanii reklamowych. Niebawem na rynku pojawią się nowe przełomowe pod względem technologicznym produkty, takie jak oficjalna piłka meczowa UEFA EURO 2012 i inne.

Aktualnie adidas Group (marki adidas oraz Reebok) to lider na polskim rynku sportowym, dzięki silnym markom, innowacyjnym produktom i dobrze rozwiniętej sieci sprzedaży.  W jej ramach adidas Group posiada 58 salonów jednomarkowych (marka adidas lub Reebok), 15 sklepów dwumarkowych (adidas i Reebok) oraz współpracuje z ponad 800 sklepami wielomarkowymi.

Jako piłkarska marka numer jeden na świecie, adidas jest Oficjalnym Sponsorem i dostawcą piłek meczowych na wszystkie najważniejsze turnieje FIFA i UEFA w tym FIFA World Cup, UEFA EURO oraz UEFA Champions League. Ponadto adidas jest partnerem wielu federacji piłkarskich na całym świecie, wśród nich znajdują się aktualni Mistrzowie Świata i Europy Hiszpanie, oraz drużyny: Ukrainy, Rosji, Argentyny, Niemiec, Danii, Grecji, Japonii i Nigerii.

Marka współpracuje także z najlepszymi klubami piłkarskimi jako partner techniczny, w Polsce są to: Legia Warszawa, Wisła Kraków, Lechia Gdańsk, a w Europie: Chelsea FC, FC Bayern Munich, Liverpool FC, Real Madrid, Olympique Maseille oraz AC Milan.

Do grona międzynarodowych gwiazd piłkarskich promujących produkty marki adidas należą: Ireneusz Jeleń, Rafał Murawski, Patryk Małecki, Lukas Podolski, David Beckham, Diego Forlán, Kaká, Lionel Messi, Arjen Robben, Bastian Schweinsteiger czy David Villa.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu