Clinique poszukuje ambasadorek marki poprzez działania na Facebooku

przez | 30/08/2011

Agencja Digital One przygotowała dla marki Clinique (The Estēe Lauder Companies) aplikację „Zostań Ambasadorką” oraz związany z nią zaplanowany na rok konkurs, którego zwyciężczynie dołączą do grona ambasadorek marki Clinique.

Przygotowana przez strategiczną agencję interaktywną Digital One aplikacja „Zostań Ambasadorką” http://www.facebook.com/CliniquePolska?sk=app_211148632258665 pozwala użytkowniczkom recenzować wybrane produkty marki Clinique. Recenzje można napisać lub załączyć w formie filmu wideo. Co miesiąc trzy recenzje nagradzane są kosmetykami Clinique, a co kwartał jedna ze zwyciężczyń podsumowań miesięcznych dołączy do elitarnego grona Ambasadorek Clinique.

W aplikacji znajduje się również sekcja „Poznaj Ambasadorki”, w której zapoznać się można z profilami obecnych Ambasadorek, a także aktualizowana cyklicznie sekcja „Opinie Ambasadorek o produktach Clinique”.

O wyborze zwyciężczyń decyduje zarówno jury, jak i sama społeczność skupiona wokół profilu marki Clinique na Facebooku – co miesiąc jedna z trzech zwyciężczyń wybierana jest na podstawie liczby głosów, które uznały jej recenzję za przydatną.

Czas trwania konkursu „Zostań Ambasadorką” przewidziany jest na 12 miesięcy.

Aplikacja i konkurs są kolejnym etapem docierania za pomocą social media do kobiet będących klientkami i potencjalnymi klientkami marki Clinique. Core target marki to kobiety w wieku 25+, ale komunikacja w mediach społecznościowych skierowana jest także do nieco młodszych konsumentek. Wcześniej, pod koniec 2009 roku, uruchomiona została polska edycja działającego w wielu państwach prestiżowego Clinique Insider’s Club, w którym użytkowniczki testują produkty marki Clinique i dzielą się swoimi spostrzeżeniami na ich temat – zainteresowanie zostaniem „Insiderką” okazało się wśród polskich konsumentek bardzo duże.

Profil Clinique Polska został uruchomiony 28 marca br. (http://www.facebook.com/CliniquePolska)i od tego czasu umożliwia bezpośredni kontakt marki Clinique z jej konsumentkami.

 

– Ponieważ Clinique Insider’s Club cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony fanek marki, podjęliśmy decyzję o poszerzeniu grona Ambasadorek Clinique. Nowopowstały fan page naszej marki był idealnym miejscem do rozpoczęcia poszukiwań. Dzięki social media i aplikacji umożliwiającej recenzowanie naszych produktów mamy okazję poznać oczekiwania naszych klientek i nawiązać z nimi bliższe niż dotąd relacje – mówi Klaudia Kielanowska, Corporate Online Manager Estee Lauder Poland.

Współpraca Digital One z Estēe Lauder Poland ma charakter strategiczny i długofalowy, zapoczątkowana została trzy lata temu.

www.facebook.com/CliniquePolska

www.clinique.com.pl