System zamgławiający dla warzyw przyczynił się do wzrostu sprzedaży

przez | 26/08/2011

Odpowiednie nawilżanie warzyw miało bezpośrednie przełożenie na wzrost ich sprzedaży. Już krótko po uruchomieniu w supermarkecie sieci Topaz widoczna była różnica w ich wyglądzie. Dzięki nawilżaniu warzywa były dłużej świeże, nie wysychały, mogły leżeć dłużej, zaś ich atrakcyjny wygląd przyciągał każdego dnia dużą liczbę klientów. Zaletą zamgławiania jest ponadto ograniczenie spadku witamin o 30% w porównaniu z tradycyjnym sposobem prezentacji towaru.

Zamgławianie warzyw w supermarkecie jest obecnie szeroko rozpowszechnione w USA i Europie Zachodniej. Badania dowodzą, że jakość warzyw jest jednym z najważniejszych kryteriów wyboru sklepu przez klienta. Jakość, którą zapewnia odpowiednie ich nawilżanie, przyczynia się do zwiększonej liczby tzw. klientów delikatesowych supermarketu. Odwiedzając supermarket ze względu na warzywa, klient kupuje również wiele innych produktów.

Obecnie trwają przygotowania do zainstalowania testowego systemu w sieci Tesco.

Więcej informacji na www.etis.pl