Profil Maybelline New York prowadzony przez agencję interaktywną MRM Worldwide znalazł się na drugim miejscu w rankingu „Najbardziej angażujących stron na Facebooku w Polsce” przygotowanym przez Socialbakers.com.
W lipcu profil Maybelline NY okazał się drugą najbardziej angażującą fanów stroną na Facebooku. Jego Wskaźnik Zaangażowania (ER – Engagment Rate), który powiązuje liczbę fanów z ich aktywnością na stronie wyniósł aż 0,44%. Profil Maybelline NY wyprzedził tylko ten należący do organizacji ekologicznej WWF (ER – 0,49%). Zdeklasował natomiast strony należące do m. in. takich marek jak: IKEA (0,29%), Volvo (0,28%), czy też Castrol (0,21%). Daleko za Maybelline NY znalazł się także profil należący do posiadających największą liczbę fanów „Serca i Rozumu” (0,16%).
– Obecnie kluczowym nie jest zdobycie użytkowników FB, którzy klikną „lubię to”. Ważne jest zbudowanie ich więzi z marką oraz zaangażowania. Kończy się już wyścig na liczbę „lików”, którzy są często „martwymi duszami”, a zaczyna walka o ich jakość – podkreśla Jakub Urbaniak, Dyrektor Zarządzający agencji MRM Worldwide, która w czerwcu tego roku zbudowała profil Maybelline NY.
Agencja konsekwentnie realizuje strategię marki, która chce przede wszystkim trafiać do młodych kobiet. Priorytetem nie jest więc liczba fanów, ale budowanie ich zaangażowania, rozwijanie interakcji i budowanie trwałych relacji.
– Doskonale zdajemy sobie sprawę z aktywności grupy docelowej, do której trafiamy i dlatego korzystamy z dedykowanych narzędzi, takich jak akcje konkursowe, czy angażujące aplikacje – wyjaśnia Maciej Dutkowski, Community Manager w MRM Worldwide.
W ciągu 2 miesięcy działań na Facebooku agencja zrealizowała dwie akcje aktywizujące, które ściśle powiązane były z kampaniami promocyjnymi i lansowaniem określonych produktów marki Maybelline.
Aktualna promocja „Jaką jesteś kocicą?” zachęca fanki marki Maybelline do wspólnej zabawy i wysłania swojego zdjęcia w makijażu inspirowanym jednym z dzikich kotów (gepardem, białym tygrysem lub panterą) . W nagrodę czeka najnowszy tusz Maybelline Colossal Cat Eyes, który nadaje spojrzeniu koci magnetyzm.
Dobrze dobrane akcje to jednak tylko jeden z elementów i źródeł sukcesu profilu Maybelline NY. Marka stawia przede wszystkim na dialog i komunikację.
– Nie zależy nam tylko na ilości userów, którzy przychodzą wtedy kiedy rozwijana jest akcja konkursowa. Chcemy przede wszystkim mieć świadomość, że user chce i ma po co z nami rozmawiać – dodaje Dutkowski.
źródło/autor: MRM Worldwide