Firma FreshMail opublikowała Raport Technologia CSS w aplikacjach pocztowych 2011

przez | 19/08/2011

Zespół specjalistów z firmy FreshMail już po raz trzeci przeprowadził badania  nad technologią CSS w aplikacjach pocztowych. Efektem badań jest obszerny raport, który pomoże koderom i osobom związanym z e-mail marketingiem uniknąć podstawowych błędów popełnianych podczas przygotowywania e-mailingów i zapobiegnie efektowi tzw. “rozsypanego szablonu”.

Rozwój technologii CSS zdecydowanie wyprzedza możliwości klientów pocztowych, zarówno tych desktopowych, jak również webowych. Jakość i możliwości interpretacji właściwości CSS różnią się w zależności od używanych narzędzi, których szeroko rozumiana kompatybilność pozostawia wiele do życzenia. Narzędzia do obsługi poczty elektronicznej, mimo że obsługują określone właściwości CSS, często interpretują je w sposób nieadekwatny do dokumentacji przygotowanej przez twórców kaskadowych arkuszy stylów.

Raport zakłada dwa główne cele. Pierwszy i najważniejszy z nich to prezentacja podstaw merytorycznych umożliwiających przygotowanie szablonu e-mailingu, którego wygląd w poszczególnych klientach pocztowych i webmailach nie będzie różny od zamierzeń jego projektantów. Kolejne zadanie to zaprezentowanie koderom oraz osobom związanym z e-marketingiem podstawowych błędów popełnianych przy przygotowywaniu projektów mailingowych.

Całość raportu to aż 82 strony unikalnej bazy wiedzy na temat właściwości CSS obsługiwanych przez poszczególne aplikacje pocztowe, która będzie znakomitym źródłem informacji i dobrych praktyk dla web developerów.

Podczas badań przetestowano 25 aplikacji pocztowych, z czego 11 to programy  desktopowe (w raporcie uwzględniono między innymi: Apple Mail 4.5, Microsoft Office Outlook 2010 (beta), Mozilla Thunderbird 3.1, Lotus 8.5), a pozostałe to aplikacje webowe. Przy interpretacji wyników wzięto również pod uwagę wpływ 9 najpopularniejszych przeglądarek internetowych na sposób prezentacji szablonów mailingowych. W tegorocznym raporcie znalazły się ich najnowsze wersje: Google Chrome 12.0, Internet Explorer 9.0, Mozilla Firefox 5.0.1, Opera 11.50, Safari 4.0.

Specjaliści z FreshMaila przygotowali „przepis” na idealny mailing. Czyli jak przygotować kreację tak, aby nie było znaczących różnic w jej wyświetlaniu ze względu na aplikację lub przeglądarkę wykorzystywaną przez odbiorcę do sprawdzania poczty.

Pełna wersja raportu do pobrania:

http://freshmail.pl/css2011