Rewolucja na niebie: Internet przez satelitę

Kierunek ekspansji został wybrany: „Wszyscy użytkownicy anteny satelitarnej to nasi potencjalni klienci“, mówi Konrad Hill, Prezes StarDSL AG.

Niemcy są jednym z najbardziej rozwiniętych technicznie krajów Europy, a mimo to nadal zmagają się z brakami w infrastrukturze telekomunikacyjnej. Na mapie wciąż istnieje dużo tzw. „białych plam“: miejsc nie objętych zasięgiem sieci telefonii komórkowych lub pozbawionych szerokopasmowych naziemnych łączy DSL. Dotyczy to przede wszystkim obszarów wiejskich.

Nawet w dużych miastach nie wszyscy mają możliwość podłączenia się do szybkiego łącza internetowego. Większość użytkowników, którzy akceptują mało wydajne łącza naziemne oferowane przez firmy telefoniczne nie zna alternatywy lub uważa, że zmiana będzie nazbyt skomplikowana. A rozwiązanie jest proste i bardzo blisko – umieścić antenę satelitarną na dachu własnego domu.

Faza testowa nowej szerokopasmowej satelity wystrzelonej w kosmos pod koniec 2010 roku, zakończyła się pomyślnie umożliwiając powszechne korzystanie z szerokopasmowego dostępu do Internetu StarDSL. Tym samym, Internet satelitarny wkroczył na rynek masowy. Wkrótce zostaną objęte nim pozostałe kraje, ponieważ StarDSL rozpoczęła ekspansję na rynki europejskie.

Dzięki Internetowi satelitarnemu „białe plamy” na terenie Niemiec przestają istnieć. Giganci-monopoliści rynku telekomunikacyjnego muszą stawić czoła nowemu rynkowi. Wielu klientów już dziś korzysta z technologii StarDSL – jednego z liderów telekomunikacji satelitarnej. Przewaga StarDSL jest jasna jak słońce: wystarczy zamontować antenę, naprowadzić ją i zacząć surfować, oglądać telewizję oraz dzwonić. Wszyscy, którzy do tej pory korzystali z tradycyjnej formy połączenia telefonicznego, mają teraz wybór: jeździć dalej furmanką (słabe połączenie przez kabel DSL) lub odkryć postęp technologiczny i przesiąść się do formuły 1 (DSL przez satelitę).

StarDSL, jedno z wiodących przedsiębiorstw w tym segmencie rynku, wprowadza obecnie u ponad 3.500 partnerów handlowych w Niemczech nowy, wyraźnie szybszy produkt. Również StarDSL Polska zaoferowało Polakom znacznie tańszy i wydajniejszy Internet satelitarny. Już dziś StarDSL Polska jest realną alternatywą do przestarzałych technologii dostępu do Internetu w Polsce oraz liderem w tym segmencie rynku.

Również pozostali sąsiedzi europejscy będą wkrótce korzystać z tych samych profitów: Rumunia, Hiszpania i Bułgaria znają problem słabej telekomunikacji jeszcze lepiej niż Niemcy. Sieć kablowa nie jest tam, tak dobrze rozbudowana. Tym samym satelita jest jedyną alternatywą umożliwiającą korzystanie z szerokopasmowego Internetu. Z tego powodu wyżej wymienione państwa, obok akwizycji mniejszych konkurentów, są wysoko w agendzie ekspansji firmy. Hiszpania i Rumunia już niebawem zostaną objęte rewolucją StarDSL.

„Planujemy stać się liderem na rynku europejskim. Na dachach całej Europy znajduje się około 180 milionów anten satelitarnych. Większość z nich służy wyłącznie do odbioru telewizji, a niektóre do odbioru Internetu w oparciu o starą technologię. Wszyscy użytkownicy anteny satelitarnej to nasi potencjalni klienci. Jest to rynek, którego jesteśmy świadomi i z którym wiążemy poważne nadzieje“, powiedział Konrad Hill, Prezes StarDSL AG.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu