Smart AdServer udostępnił nową wersję SDK

Smart Adserver, jeden z czołowych dostawców technologii adserwerowych, udostępnił nową wersję SDK dla aplikacji pisanych na urządzenia iPhone i iPad. iPhone SDK 3.0 (ang. Software Development Kit) to zestaw narzędzi programistycznych, bibliotek i testowych aplikacji wraz z dokumentacją umożliwiający szybką i łatwą integrację aplikacji mobilnych z adserwerem.

Nowe twórcze możliwości

Zespół Smart AdServer dokłada starań by jak najlepiej wesprzeć swoich klientów w zakresie zwiększania ich przychodów z mobilnej powierzchni reklamowej. Aby to ułatwić, do biblioteki zostały dodane nowe szablony kreacji mobilnych. Dzięki integracji aplikacji mobilnych z adserwerem poprzez iPhone SDK 3.0 klienci mogą z łatwością definiować w adserwerze mobilne rich-media a cały ten proces jest zautomatyzowany i wymaga jedynie posiadania pliku kreacji (obrazek, kod HTML 5 lub plik video).

W tej wersji wprowadzono 5 nowych formatów reklamowych. Jednym z najbardziej atrakcyjnych jest „BOUNCE”, który pozwala na interakcję reklamy z czujnikami urządzenia, poprzez wyświetlanie obrazów lub video w ruchu, w zależności od orientacji urządzenia. Jak zawsze wszystkie opcje reklam można łatwo modyfikować poprzez interfejs manipulując plikami kreacji (jpg, gif, png).

Pozostałe formaty (Interstitial, Flip, Toaster, Expandable, Splash) również zostały udoskonalone i wszystkie są dostępne zarówno dla aplikacji przeznaczonych na iPhone’a jak i iPad’a.

Ad Format iPhone: Smart AdServer iOS v3

Silny nacisk na HTML 5, video i integrację third-party

Nowa wersja SDK oferuje również udoskonalenia w zarządzaniu i dostarczaniu 'ciężkich’ treści, takich jak video czy HTML 5. SDK jest w pełni zgodny z rozdzielczością HD i obiektami animowanymi (HTML 5 lub gif animowany).

Dodatkowo „preload screen” w pasku stanu może być wyświetlany podczas gdy reklama jest ładowana. Zapewnia to płynność nawigacji podczas gdy reklama pełnoekranowa jest wyświetlana pomiędzy dwoma ekranami. Umożliwia to wyświetlanie ciężkich reklam i może być wykorzystywane przy emisji video layerów oraz reklam pre-roll.

Nowe SDK wprowadza również wsparcie dla integracji third-party. Dostęp do sensorów urządzenia może być łatwo współdzielony z reklamami rich-media emitowanymi z kodów adserwera third-party (tzw. kody agencyjne) – dzięki temu nie jest już konieczne integrowanie dodatkowego adserwera reklamodawcy/agencji z aplikacją klienta.

Stawiając na ciągły proces rozwoju Smart AdServer pomaga swoim klientom wykorzystać rosnący potencjał reklam premium na rynku mobile.

Nowe narzędzia i przykłady integracji

Oprócz zmian w samych formatach reklamowych, nowa wersja SDK niesie ze sobą również udoskonalony kod oraz nowe narzędzia upraszczające integrację SDK z aplikacjami klienta.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu