Groupon wypożyczy skanery firmom z wysoką sprzedażą

przez | 05/08/2011

Największa polska platforma zakupów grupowych wprowadziła dla swoich partnerów rozwiązanie, dzięki któremu będą mogli łatwiej ewidencjonować kupony oraz szybciej obsługiwać klientów

Groupon, chcąc ułatwić swoim partnerom biznesowym proces ewidencjonowania i rozliczania kuponów, wdrożył program nieodpłatnego wypożyczania czytników kodów firmom, których oferty spotkały się z dużym zainteresowaniem nabywców. Uczestnicy programu nie będą już musieli ręcznie wpisywać do systemu rozliczeniowego kodów cyfrowych – wystarczy jeden szybki przebieg promienia skanera nad kodem paskowym znajdującym się na każdym grouponie.

Do uczestnictwa w programie automatycznie kwalifikują się:

  • partnerzy, których sprzedaż osiągnie co najmniej 800 grouponów;
  • partnerzy spodziewający się przyjęcia w krótkim czasie (1-2 dni) co najmniej 400 grouponów.

Ponadto o udział w programie mogą się ubiegać firmy, które zdecydują się na długoterminową współpracę biznesową z Grouponem, lub których sprzedaż jest minimalnie niższa od wymienionych limitów.

O możliwości wypożyczania naszym partnerom czytników kodów myśleliśmy już od dawna. Intensywne testy tego rozwiązania, przeprowadzone w ostatnich miesiącach, pokazały, że jest to bardzo efektywne narzędzie, wyraźnie skracające czas obsługi klientów – zwłaszcza w przypadku imprez masowych – oraz znacznie usprawniające rozliczenia grouponów – powiedział Marcin Szałek, szef Groupon Polska. Zachęceni dobrymi efektami oraz pozytywnym odzewem ze strony biorących udział w testach partnerów, zdecydowaliśmy o zaproponowaniu skanerów wszystkim firmom, które osiągną określone pułapy sprzedaży.

Partner, który otrzymuje takie urządzenie, podpisuje z Grouponem umowę nieodpłatnego wynajmu, w której zobowiązuje się do zwrotu skanera 30 dni po zakończeniu okresu ważności grouponów.

Do korzystania z urządzenia konieczne jest posiadanie komputera osobistego z wolnym portem USB, dostęp do Internetu oraz dostęp do Portalu Partnera Groupon.

Wdrożenie nowatorskiego programu poprzedzone zostało testami, w których wybrani partnerzy otrzymali urządzenia oraz przeszli niezbędne szkolenie. W projekcie brał udział m.in. WPKiW w Chorzowie, którego oferta na bilety wstępu do Śląskiego Wesołego Miasteczka sprzedała się w rekordowej liczbie ponad 25 tysięcy grouponów. Długa kolejka chętnych do skorzystania z licznych atrakcji parku rozrywki przesuwała się znacznie szybciej dzięki trzem kompletnym stanowiskom – komputery wraz z czytnikami – dostarczonym przez Groupon. Innym przykładem skuteczności skanerów była operacja wymiany kuponów na bilety na Katowicką Noc Kabaretową – w niespełna 2 dni pracownicy Grouponu wraz z organizatorem wydarzenia sprawnie obsłużyli ponad 4 tysiące klientów.