Groupon wypożyczy skanery firmom z wysoką sprzedażą

Największa polska platforma zakupów grupowych wprowadziła dla swoich partnerów rozwiązanie, dzięki któremu będą mogli łatwiej ewidencjonować kupony oraz szybciej obsługiwać klientów

Groupon, chcąc ułatwić swoim partnerom biznesowym proces ewidencjonowania i rozliczania kuponów, wdrożył program nieodpłatnego wypożyczania czytników kodów firmom, których oferty spotkały się z dużym zainteresowaniem nabywców. Uczestnicy programu nie będą już musieli ręcznie wpisywać do systemu rozliczeniowego kodów cyfrowych – wystarczy jeden szybki przebieg promienia skanera nad kodem paskowym znajdującym się na każdym grouponie.

Do uczestnictwa w programie automatycznie kwalifikują się:

  • partnerzy, których sprzedaż osiągnie co najmniej 800 grouponów;
  • partnerzy spodziewający się przyjęcia w krótkim czasie (1-2 dni) co najmniej 400 grouponów.

Ponadto o udział w programie mogą się ubiegać firmy, które zdecydują się na długoterminową współpracę biznesową z Grouponem, lub których sprzedaż jest minimalnie niższa od wymienionych limitów.

O możliwości wypożyczania naszym partnerom czytników kodów myśleliśmy już od dawna. Intensywne testy tego rozwiązania, przeprowadzone w ostatnich miesiącach, pokazały, że jest to bardzo efektywne narzędzie, wyraźnie skracające czas obsługi klientów – zwłaszcza w przypadku imprez masowych – oraz znacznie usprawniające rozliczenia grouponów – powiedział Marcin Szałek, szef Groupon Polska. Zachęceni dobrymi efektami oraz pozytywnym odzewem ze strony biorących udział w testach partnerów, zdecydowaliśmy o zaproponowaniu skanerów wszystkim firmom, które osiągną określone pułapy sprzedaży.

Partner, który otrzymuje takie urządzenie, podpisuje z Grouponem umowę nieodpłatnego wynajmu, w której zobowiązuje się do zwrotu skanera 30 dni po zakończeniu okresu ważności grouponów.

Do korzystania z urządzenia konieczne jest posiadanie komputera osobistego z wolnym portem USB, dostęp do Internetu oraz dostęp do Portalu Partnera Groupon.

Wdrożenie nowatorskiego programu poprzedzone zostało testami, w których wybrani partnerzy otrzymali urządzenia oraz przeszli niezbędne szkolenie. W projekcie brał udział m.in. WPKiW w Chorzowie, którego oferta na bilety wstępu do Śląskiego Wesołego Miasteczka sprzedała się w rekordowej liczbie ponad 25 tysięcy grouponów. Długa kolejka chętnych do skorzystania z licznych atrakcji parku rozrywki przesuwała się znacznie szybciej dzięki trzem kompletnym stanowiskom – komputery wraz z czytnikami – dostarczonym przez Groupon. Innym przykładem skuteczności skanerów była operacja wymiany kuponów na bilety na Katowicką Noc Kabaretową – w niespełna 2 dni pracownicy Grouponu wraz z organizatorem wydarzenia sprawnie obsłużyli ponad 4 tysiące klientów.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu