Comarch pomoże branży finansowej zatrzymać klientów

przez | 03/08/2011

Według badań, każdego roku przeciętna firma traci od 15 do 30 procent swoich klientów. Najczęściej nie zna powodów tej straty. Najłatwiej można temu zapobiec regularnie badając zadowolenie klientów.

Comarch wprowadza do swojej oferty narzędzie do budowania ankiet, które mogą być udostępniane klientom w dowolnych aplikacjach internetowych, na przykład na portalu firmy czy w bankowości internetowej.

Comarch Survey Management to prosty w użyciu internetowy edytor formularzy służący do budowania ankiet z wykorzystaniem techniki „przeciągania i upuszczania” elementów. Rozwiązanie pozwala na tworzenie dowolnych typów ankiet, począwszy od prostych jednostronicowych sondaży, po złożone wieloetapowe wizardy. Nową ankietę można stworzyć wykorzystując gotowe szablony, a następnie uruchomić ją w każdym z posiadanych kanałów komunikacji z klientem, jak strona WWW czy e-mail.

Wyniki ankiet prezentowane są w formie raportów zawierających wykresy. Narzędzie pozwala na eksport danych do wielu popularnych formatów w celu ich dalszej analizy w zewnętrznych aplikacjach.

– Instytucje finansowe coraz bardziej muszą zabiegać o lojalność klientów. Zmiana ubezpieczyciela czy banku jest coraz łatwiejsza i co roku decyduje się na nią wiele osób. Ankieta to kluczowe narzędzie w rękach firmy pozwalające jej słuchać swoich klientów. To istotny element w całym procesie budowania relacji z klientem, zwiększania jego lojalności i ostatecznie budowania silnego oraz odnoszącego sukcesy biznesu – mówi Sławomir Kliś, Biznes Development Manager Comarch SA.