Graffiti ku czci Powstańców. Akcja społecznościowa Hypermedia Isobar i Posterscope

Dnia 1 sierpnia, w dniu 67. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego, w siedmiu lokalizacjach stolicy pojawiły się graffiti chodnikowe z motywem zamordowanej Syrenki, symbolu Warszawy. Malowanie rozpoczęło się happeningiem z udziałem mieszkańców Warszawy, którzy na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej oraz Świętokrzyskiej czynnie uczestniczyli w tworzeniu graffiti i w ten nietypowy sposób oddali hołd poległym Powstańcom. Akcję o nazwie „POWSTANIE“ zorganizowała agencja komunikacji Hypermedia Isobar we współpracy z firmą Posterscope, specjalistą od komunikacji Ouf of Home (OOH).

Celem akcji społecznościowej „POWSTANIE“ jest w świeży i oryginalny sposób opowiedzieć o tym, co stało się 67 lat temu i skłonić Warszawiaków do głębszej refleksji. W ramach akcji w siedmiu lokalizacjach stolicy agencje Hypermedia Isobar oraz Posterscope stworzyły grafitti chodnikowe z motywem „zamordowanej“ Syrenki, symbolu Warszawy.

Akcję otworzył happening uliczny dla Warszawiaków, do udziału w którym mieszkańcy stolicy zaproszeni zostali za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook. Na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej oraz Świętokrzyskiej, od godziny 8:00 rano przechodnie oraz turyści uczestniczyli w tworzeniu graffiti.

Pozostałe miejsca, w których namalowane zostały Syrenki to: pasaż Dworca Centralnego, okolice tablicy pamiątkowej Powstania na terenie Parku Królikarnia, przy kamieniu pamiątkowym w Wilanowie, plac przed Ratuszem Bemowo, wejście do siedziby ITI oraz dziedziniec biura Hypermedia Isobar przy ulicy Domaniewskiej 49. Graffiti o rozmiarach 2,5m x 2,5m pozostaną na chodnikach Warszawy do końca miesiąca i będą przypominać mieszkańcom stolicy o wydarzeniach z sierpnia 1944 roku.

Historia żyje w nas tak długo, jak długo skłania do refleksji. Z tego powodu postanowiliśmy przypomnieć o tamtych czasach. Robimy to używając nowoczesnego języka, tworząc wiadomość dla współczesnych Polaków, pisaną w sposób mocny i angażujący, tak aby wywołać autentyczną zadumę i wzruszenie – mówi jeden z autorów projektu ‘’POWSTANIE’’, Maciej Nowicki, Managing Creative Director w agencji komunikacji Hypermedia Isobar.

 

Zdjęcia z happeningu i innych lokalizacji opublikowane zostały na stronach internetowych Hypermedia Isobar i Posterscope oraz na profilach agencji na Facebooku.

źródło/autor: Hypermedia Isobar

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu