Polonia Warszawa najbardziej medialnym klubem w Polsce

Po jedenastu miesiącach dominacji Lecha, w czerwcu najbardziej medialna w T‑Mobile Ekstraklasie stała się Polonia Warszawa. O „Czarnych Koszulach” ukazało się najwięcej publikacji w prasie i internecie. Drugie miejsce zajęła Wisła Kraków, a trzecie Lech Poznań – wynika z badania POLSKA PIŁKA przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W ciągu miesiąca o klubie Józefa Wojciechowskiego pojawiło się 1,9 tys. tekstów. W przypadku krakowskiej Wisły było to 1,8 tys., natomiast Lecha – 1,7 tys. Dalsze miejsca zajęły Legia Warszawa, Cracovia i Śląsk Wrocław. Czerwiec – tak jak przed rokiem – przyniósł wyraźny spadek zainteresowania tematyką polskiej piłki ze względu na okres urlopowy. Obniżka liczby publikacji była jednak mniejsza aniżeli przed rokiem, kiedy to trwały Mistrzostwa Świata w RPA.

Polonia Warszawa budziła największe zainteresowanie mediów, pomimo że nie przygotowywała się do występów w europejskich pucharach. Było to efektem poważnych zmian kadrowych w klubie. W drużynie zatrudniono nowego szkoleniowca – Jacka Zielińskiego. Przyszli także znani zawodnicy, wokół których toczyły się spekulacje transferowe – Marcin Baszczyński, Adam Kokoszka czy Robert Jeż. Polonia w czerwcu przeprowadziła najwyższą transakcję w historii Ekstraklasy, sprzedając Adriana Mierzejewskiego do tureckiego Trabzonsporu za 5,25 mln euro. Nie bez echa odbyło się przesunięcie do Młodej Ekstraklasy Euzebiusza Smolarka, sprowadzanego na Konwiktorską w blasku fleszy, zapowiadające zakontraktowanie nowej gwiazdy.

Jagiellonia Białystok, która nie tylko przygotowywała się do tego startu, ale nawet jako pierwsza z polskich klubów wystartowała w rozgrywkach międzynarodowych (30 czerwca), uplasowała się dopiero na siódmym miejscu w klasyfikacji medialności. Oznacza to, że dzięki Lidze Europy klub z Białegostoku również pod kątem wizerunkowym zyskał bardzo niewiele, a być może nawet stracił, odpadając po lipcowym rewanżu. Jagiellonia miała dużą stratę w liczbie publikacji do szóstego Śląska. Jednak w dwóch poprzednich edycjach badania klub zajmował dopiero czternastą pozycję.

Spośród zespołów pierwszoligowych najwięcej pisało się na temat Warty Poznań, która nieznacznie wyprzedziła Pogoń Szczecin (po 0,7 tys.). Najmniej medialna była Termalica Bruk-Bet Nieciecza.

Badanie POLSKA PIŁKA przeprowadzone zostało na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W czerwcu 2011 przeanalizowano 12,5 tys. publikacji. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 30 czerwca 2011 analitycy wzięli pod uwagę ponad 195 tys. informacji.

Pełny raport: http://www.press-service.com.pl/pl/uslugi/polska-pilka/

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu