Jak budują Polacy

Tagi:

Aktualny stan i nowe trendy rozwoju budownictwa jednorodzinnego według portalu z projektami domowy.pl na spotkaniu z doradcami

Budownictwo jednorodzinne w Polsce wciąż utrzymuje tendencję wzrostową, o czym świadczą dane z rynku. Istotne dla jego rozwoju są jednak wyraźnie zmieniające się trendy, które określają potrzeby inwestorów i wyznaczają nowe zadania w zakresie ich obsługi. Odpowiedzią na aktualne preferencje budujących jest ogólnopolska sieć doradców domowy.pl, których inauguracyjne spotkanie odbyło się 18 lipca br. we Wrocławiu.

Największy udział (według GUS – 61,6%) w przyroście nowych zasobów mieszkaniowych mają inwestorzy indywidualni. Średniorocznie wydaje się ok. 100 tys. pozwoleń na budowę domów jednorodzinnych, z których większość realizowana jest na podstawie projektów tzw. gotowych, występujących w liczbie 10 tys. Uśrednione dane dla domów budowanych w Polsce przedstawiają się następująco: wielkość domów to ok. 130 m kw., wartości inwestycji – 300 tys. zł, czas trwania budowy – ok. 3 lata. Najwięcej (według liczby wydanych pozwoleń) buduje się w województwie mazowieckim (ponad 15,5 tys.), małopolskim (blisko 11 tys.), wielkopolskim (ok. 9,5 tys.).

Jak wynika z danych przedstawionych przez domowy.pl, domy jednorodzinne budowane są przez ludzi w wieku 28-55 lat, często pracujących ponad normatywne 8 godzin dziennie, o stałych dochodach, nierzadko powyżej średniej krajowej, menadżerów średniego i wyższego szczebla oraz przedsiębiorców, posiłkujących się kredytem lub finansujących za jego pomocą całą inwestycję.

Wnikliwa analiza bieżącej sytuacji na rynku pokazuje nowe, wyraźnie zaznaczające się trendy: coraz większy udział kobiet w prowadzeniu inwestycji, a także wybór Internetu, z którego korzysta już ponad 47% Polaków, przedkładając go nad oglądanie telewizji, jako głównego źródła informacji na temat budowania. Warte podkreślenia są również zmieniające się preferencje inwestorów, którzy wybierają domy ekonomiczne pod względem powierzchni i kosztów, funkcjonalne, energooszczędne, uniwersalne, z dobrych materiałów, zapewniające prywatność.

Takie informacje, charakteryzujące stan budownictwa jednorodzinnego i pokazujące zmieniające się tendencje, zostały zebrane i zaprezentowane na inauguracyjnym spotkaniu zorganizowanym przez portal z projektami domowy.pl dla ogólnopolskiej sieci doradców, które odbyło się we Wrocławiu 18 lipca br. Wyłaniający się z analiz profil inwestorów i zapotrzebowanie rynku każe stworzyć nowy standard obsługi klienta, wyróżniający się jakością i kompleksowością. Jego realizacja przez domowy.pl, firmę tworzoną przez ludzi z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży budownictwa jednorodzinnego, wraz z ogólnopolską siecią doradców, będzie kształtować rynek – mówiła podczas prelekcji wiceprezes firmy Hanna Krzyżosiak. Prezentując szerokie spektrum doświadczeń w pracy z klientem, zróżnicowane położeniem geograficznym formalne i cenowe warunki budowy domów w różnych częściach kraju – od Szczecina po Nowy Sącz, od Lublina po Zieloną Górę, potrzebę stworzenia nowego modelu obsługi klienta potwierdzili również biorący udział w spotkaniu doradcy.

Istotnym uzupełnieniem spotkania była prezentacja nowości przez czołowych producentów materiałów budowlanych i rozwiązań dla budownictwa jednorodzinnego: Xella, Pfleiderer, Rőben, Velux, AW Wiśniowski.

Domowy.pl to nowatorski program skupiający niezależne podmioty na rynku budownictwa jednorodzinnego, umożliwiający kompleksową obsługę klienta indywidualnego zainteresowanego budową domu. W ramach marki domowy.pl na terenie całego kraju działa sieć doradców regionalnych, portal dla inwestorów indywidualnych, wydawane są poradniki dla budujących i katalogi z projektami.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu