ING Bank Śląski Liderem Wsparcia 2010

ING Bank Śląski S.A. został zwycięzcą organizowanego przez HDI-Poland konkursu Lider Wsparcia 2010, w kategorii Przedsięwzięcie Roku 2010, za projekt „Wdrożenie automatycznego modelu zarządzania uprawnieniami w ING Banku Śląskim”. Projekt dla ING Banku Śląskiego oraz ING Services Polska realizowała firma CompFort Meridian Polska w oparciu o rozwiązania BMC Software Identity Management.

„W banku pracuje ponad 500 różnych systemów, do których dostęp – w różnych konfiguracjach – musi mieć ponad 10 tysięcy osób, pracujących na terenie całej Polski. Zatem sam proces wnioskowania o uprawnienia i ich nadanie, jest poważnym wyzwaniem. Odpowiadając na zapotrzebowanie biznesu zdecydowaliśmy się na standaryzację uprawnień” – mówi Izabella Brengel, Manager Wydziału Zarządzania Tożsamością z Departamentu Wsparcia Informatycznego, ING Banku Śląskiego.

„Przed wdrożeniem systemu BMC Identity Management proces nadania uprawnień trwał od kilku godzin do kilku dni i wymagał wypełnienia szeregu formularzy. Często angażował wielu administratorów odpowiedzialnych za różnego rodzaju systemy i aplikacje bankowe” – powiedział Maciej Bukowski, Kierownik Techniczny Identity Management, CompFort Meridian Polska.

„Wprowadzenie BMC IdM poza standaryzacją uprawnień pozwala użytkownikom na samodzielne wykonywanie wielu czynności na portalu webowym, do których wcześniej wzywano administratorów. A liczba elektronicznych wniosków dotyczących uprawnień do systemu, jaka do nas wpływa, systematycznie się obniża. W lipcu 2009 r. było ich ok. 6 tys., po pół roku pracy systemu już tylko 4 tys., a obecnie jest ich ok. 2 tys. czyli trzy razy mniej niż  na początku! To ogromna zmiana z punktu widzenia efektywności naszej pracy” – powiedziała Dorota Konieczniak, Dyrektor Departamentu Wsparcia Informatycznego.

ING Services Polska świadczy usługi informatyczne na rzecz podmiotów Grupy ING z Polski i Europy. Wydział Zarządzania Tożsamością ING Services Polska, będący częścią Departamentu Wsparcia Informatycznego Banku, zapewnia dostęp do systemów wszystkim pracownikom ING Bank Śląski oraz 35 klientom spółki ING Services Polska z 15 krajów. ING Bank Śląski ma ok. 3 mln klientów, zatrudnia ponad 10 tys. pracowników w ponad 450 oddziałach na terenie Polski, posiada 770 bankomatów i 450 wpłatomatów, dysponuje także system bankowości elektronicznej ING bank on-line.

źródło/autor: CompFort Meridian

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu