Gdy podglądanie to twoja praca

Jeżeli podglądać to dyskretnie. Firmy oferujące badania marketingowe doskonale wiedzą, że obserwowanie grup fokusowych to nie lada wyzwanie. Z jednej strony muszą zapewnić uczestnikom badań atmosferę swobodnej rozmowy, z drugiej dokładnie notować wszelkie szczegóły w ich zachowaniu. Aby móc podpatrywać bez nadmiernej ingerencji w przebieg badań wystarczy jednak mała, technologiczna nowinka – kamera SmartCam.

Dyskrecja to z pewnością jeden z podstawowych wyznaczników prawidłowo prowadzonych badań fokusowych. Aby wypowiedzi uczestników były obiektywne i swobodne należy im zapewnić warunki umożliwiające nieskrępowane wyrażanie opinii. Jednocześnie jednak nawet najmniejszy szczegół w zachowaniu badanych może stanowić wartościową wskazówkę dla klienta o jego produkcie czy usłudze. Dlatego sprzęt techniczny wykorzystywany podczas badań powinien cechować się dobrą jakością przekazywanego obrazu i dźwięku, ale również nie rzucać się w oczy. Naprzeciw tym wymaganiom wychodzi dostawca multimedialnej usługi wideo SmartCam. Umożliwia ona zobaczenie i usłyszenie na żywo, co dzieje się w miejscu, w którym zostanie umieszczona zaawansowana technologicznie kamerka. Aby z niej skorzystać, wystarczy dostęp do internetu. Otrzymywany obraz jest dostępny w pełnym kolorze oraz wysokiej jakości i można odbierać go za pomocą komputera, tabletu lub telefonu komórkowego. – Elegancki wygląd i niewielkie rozmiary kamery powodują, że nie będzie skupiała uwagi uczestników badań – zapewnia Piotr Różycki, wiceprezes zarządu firmy SmartCam, dostawcy  usługi.

Dzięki powszechnemu dostępowi do internetu badania marketingowe zyskały nowy wymiar. Grupy fokusowe tworzone są na wirtualnych panelach, co pozwala nie tylko ograniczyć koszty, ale także uatrakcyjnić ofertę. Również SmartCam dzięki technologii opartej na internetowej transmisji obrazu i dźwięku umożliwia przeprowadzanie badań na odległość oraz dostęp do przekazu kilku osobom naraz. Dzięki temu klient, na którego zlecenie przeprowadzane są badania, nie musi osobiście w nich uczestniczyć, a jedynie obserwować je we własnym biurze na monitorze służbowego komputera. Podgląd z kamery dostępny jest przy tym wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników, co gwarantuje, że nikt niepowołany nie będzie miał dostępu do obrazu z naszego urządzenia. – Wiemy jak ważne dla naszych klientów jest bezpieczeństwo i prywatność, dlatego zabezpieczyliśmy serwery oraz dostęp do kamer najlepiej, jak to możliwe. Jednym z zabezpieczeń jest stosowanie protokołu SSL – takiego samego używają banki dla ochrony rachunków internetowych – wyjaśnia Piotr Różycki. Usługa wideo SmartCam może również służyć do rejestrowania przebiegu spotkań grup kreatywnych i narad typu burza mózgów. Dzięki rozbudowanemu archiwum nagrania można przechowywać na serwerze Smartcam nawet do 30 dni lub w dowolnym momencie zgrać je na dysk własnego komputera.

Smartcam jest nowoczesnym rozwiązaniem, które oferuje szereg funkcjonalności, zachowując przy tym prostotę obsługi. Nie ma więc potrzeby instalowania skomplikowanej sieci monitorowania pomieszczeń przeznaczonych do przeprowadzania badań. Kamera dociera do użytkownika w pełni skonfigurowana, a jej uruchomienie zajmuje kilka minut – wymaga jedynie podłączenia do prądu oraz dostępu do sieci. Urządzenie działa całkowicie niezależnie i jest przyłączane do internetu bez udziału komputera – oznacza  to prostotę, szerszy zakres zastosowań usługi oraz brak dodatkowych kosztów. Dzięki zaawansowanej technologii kompresji obrazu, urządzenie działa poprawnie nawet przy niskich prędkościach internetu (minimalna przepustowość upload to zaledwie 256 kbps).

Usługa jest niezależna od dostawcy internetu – kamerę można zatem w zależności od potrzeb przenosić w różne miejsca. Korzystanie z niej nie wymaga podłączenia za pomocą kabla sieciowego – kamera wyposażona jest w moduł Wi-Fi, dzięki któremu działa bezprzewodowo. Usługa Smartcam nie nadwyręża  firmowego budżetu – miesięczny abonament za jedną kamerę to koszt od 45 zł.

źródło/autor: dobocom public relations

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu