Nowa partia z własnym tygodnikiem

„Tygodnik Nowej Prawicy” – bo tak się nazywa ten biuletyn – to oddolna inicjatywa zwolenników niedawno powstałego Kongresu Nowej Prawicy, którego liderem jest Janusz Korwin-Mikke. Liczy zaledwie dwie strony, każdy może go pobrać z internetu (tygodnik.nowaprawica.org.pl), wydrukować i rozdać na własną rękę.

„Chcemy dotrzeć do ludzi, którzy informacje czerpią tylko z telewizji lub w ogóle nie interesują się polityką. Nasza partia świetnie sobie radzi w internecie, ale przecież nie każdy tam zagląda, a zależy nam na uświadamianiu Polaków” – mówią redaktorzy.

Skromny format ma przełożyć się na duży nakład, bo koszty jednego egzemplarza są groszowe. Twórcy liczą nawet na setki tysięcy rozprowadzonych egzemplarzy. W pierwszym numerze znajdziemy wywiad z popierającym Nową Prawicę zwycięzcą programu „X Factor”, Gienkiem Loską oraz artykuł wyjaśniający pojęcie prawicy, sytuację podatkową w Polsce i rozwiązania proponowane przez partię. Oprócz tego, możemy zapoznać się z krótkimi sylwetkami liderów KNP.

W kolejnych numerach poruszane będą inne trudne tematy, jak np. prywatyzacja. Planowane jest wydawanie biuletynu przynajmniej do wyborów parlamentarnych, później może nastąpić zmiana formatu gazety. Redaktorzy starają się pisać prostym językiem, zrozumiałym dla większości Polaków, a niewielka objętość tygodnika ma skłonić odbiorców do przeczytania go w całości. Celem autorów jest zachęcenie rodaków do rozmowy o poważnych sprawach i pokazanie im mechanizmów działania państwa.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu