DPD Polska wspiera akcję społeczną „Dzielę się książkami”

Akcja społeczna portalu Qlturka.pl „Dzielę się książkami”, której pierwsza edycja odbyła się na początku czerwca podczas Targów Książki dla Dzieci w Krakowie, zyskała Sponsora – firmę DPD Polska. Dzięki tej współpracy już na początku września ponad 1000 egz. książek dla dzieci, zebranych podczas pierwszej edycji, trafi do 50 domów dziecka, szpitali, świetlic środowiskowych na terenie całej Polski.

O tym, że warto czytać dzieciom i z dziećmi, że kontakt z książką wpływa pozytywnie na rozwój intelektualny i społeczny, uwrażliwia na kulturę i sztukę, wiemy już chyba wszyscy. Oferta wydawnicza jest bardzo szeroka i na pewno może zaspokoić wszelkie potrzeby, pod warunkiem jednak, że w jakiś sposób dotrze do odbiorcy, czyli małego czytelnika. No i tu zaczyna się problem, którym postanowiliśmy się zająć w ramach akcji społecznej „Dzielę się książkami”. Brak nawyków czytelniczych  oraz ograniczony dostęp do książek bądź całkowity jego brak to bolączka dzieci przebywających w domach dziecka, placówkach opiekuńczych i szpitalach.

Dlatego właśnie postanowiliśmy rozpocząć działania prowadzące do tego, by dzieci pozbawione do tej pory kontaktu z książkami mogły czerpać z niezwykłego źródła, jakim jest literatura. A wszystko to za sprawą rówieśników, którzy podzielą się z nimi książkami, a także wydawnictw i wszystkich Partnerów, których udział umożliwi realizację celów Akcji.

Cele akcji:

  • Gromadzenie książek przynoszonych przez dzieci, a także przekazywanych przez wydawnictwa, firmy, instytucje – i redystrybuowanie ich do dzieci potrzebujących, przede wszystkim w domach dziecka i szpitalach, ale nie tylko.
  • Propagowanie idei dzielenia się z rówieśnikami wśród dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
  • Podarowanie książkom „drugiego życia” w rękach dzieci, które mają na co dzień ograniczony do nich dostęp.

Akcja społeczna, skierowana przede wszystkim do dzieci, ale też rodzin, szkół, przedszkoli.

I edycja akcji miała charakter lokalny, a odbyła się w dniach 3-5 czerwca 2011 podczas Targów Książki dla Dzieci w Krakowie.

Kolejne edycje będą mieć charakter regionalny i ogólnopolski.

Do współpracy, w roli Partnera Generalnego, zaprosiliśmy Stowarzyszenie Miasto Słów, które zrzesza miłośników słowa pisanego oraz wolontariuszy akcji promujących aktywne czytelnictwo wśród dzieci i dorosłych. W ramach realizowanego obecnie programu „Czytamy Dzieciom”, organizacja dociera do dzieci potrzebujących, szczególnie w domach dziecka i szpitalach. W akcji „Dzielę się książkami” Miasto Słów odpowiada za dobór placówek, do których zostaną przekazane książki oraz koordynację działań związanych z dostarczaniem zebranych tomów w wyznaczone miejsca, a także organizację familijnych warsztatów animacji czytelnictwa, które będą towarzyszyć pierwszej i kolejnym edycjom akcji.

Współorganizatorem I edycji akcji „Dzielę się książkami” były Targi w Krakowie S.A., organizator Targów Książki dla Dzieci w dniach 3-5 czerwca 2011.

Logo Akcji zaprojektował Grzegorz Raczek, redaktor naczelny portalu dużeKa.

Sponsorzy: DPD Polska, Fotoradocha, Fundacja pomocy dzieciom z chorobą nowotworową, Software Mind

Partnerzy: Polska Sekcja IBBY, Przecinek i Kropka, Astra, Ośrodek Twórczej Edukacji Kangur

Patroni Medialni: Radio Kraków, Dziennik Polski, Parenting.pl, duzeKa.pl, Pozytywy.com, BiblioNETka.pl, Kumpel, Victor Junior, Literadar, Magazyn Kocie Sprawy, emaluszki.pl, Ryms

źródło/autor: Qlturka.pl

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu