Adobe liderem w dziedzinie zarządzania treściami internetowymi według Forrester Research

Firma Adobe poinformowała, że produkt Adobe CQ5, część niedawno wprowadzonego rozwiązania Web Experience Management, został uznany za lidera w raporcie „The Forrester Wave: Web Content Management For Online Customer Experience – Q3 ’11”. W tym niezależnym raporcie poddano ocenie 10 produktów z dziedziny zarządzania treściami internetowymi (Web Content Management — WCM) z użyciem kompleksowego zestawu około 115 kryteriów, takich jak ogólna jakość aktualnej oferty producentów, przejrzystość strategii rozwoju produktów oraz obecność na rynku.

„Oferta WCM firmy Adobe jest szczególnie atrakcyjna dla firm, ponieważ umożliwia zarządzanie prezentacjami i treściami za pomocą inteligentnych interfejsów użytkownika i obejmuje produkt multimedialny oparty na tej samej architekturze co WCM. Odróżnia ją to od innych ocenianych produktów” — napisano w opublikowanym raporcie. „Produkt jest we wczesnej fazie integracji. Ma jednak duży potencjał, a firmy wdrożeniowe informują o sukcesach odnoszonych w oparciu o ofertę Adobe”.

Argumentem uzasadniającym uznanie Adobe za lidera wśród ocenianych producentów WCM jest także „doskonałość oferty pod względem technologii i funkcjonalności”. W raporcie zwrócono także uwagę na „integrację z innymi komponentami CXM (Customer Experience Management) firmy Adobe, co oznacza duży potencjał”. Firma Adobe uzyskała wysokie oceny w szerokiej gamie kryteriów, takich jak narzędzia do tworzenia treści, zarządzanie obsługą klienta, usługi biblioteczne, zarządzanie prezentacją i strategia dotycząca produktów. Firma uzyskała także ocenę 5 punktów (na 5 możliwych) za architekturę produktu oraz najwyższe oceny za publikowanie i dystrybucję treści.

„Forrester Research podkreśla istotną rolę, jaką odgrywa WCM jako część szerszej platformy i strategii dla przedsiębiorstw związanej z zarządzaniem obsługą klienta” — powiedział Kevin Cochrane, wiceprezes ds. marketingu rozwiązań i produktów dla przedsiębiorstw w firmie Adobe. „Produkt Web Experience Management firmy Adobe to kluczowy składnik nowego rozwiązania Adobe Digital Enterprise Platform (ADEP). Jesteśmy przekonani, że daje ono działom marketingu i działom informatycznym w przedsiębiorstwach możliwość przyciągania nowych odbiorców, dostarczania ukierunkowanych treści i optymalizowania różnych kanałów komunikacji w celu zwiększenia liczby kliknięć i konwersji oraz podwyższania przychodów”.

Web Experience Management firmy Adobe to jedno z sześciu nowych rozwiązań  do zarządzania obsługą klientów (Customer Experience) w ramach niedawno wprowadzonej platformy Adobe Digital Enterprise Platform. Rozwiązanie Web Experience Management ułatwia firmom i specjalistom w dziedzinie marketingu przyciąganie nowych klientów, ponieważ umożliwia tworzenie bogatych treści oraz ich publikowanie i zarządzanie nimi w Internecie, serwisach społecznościowych, sieciach mobilnych i za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adobe Digital Enterprise Platform umożliwia przedsiębiorstwom budowanie angażujących, wielokanałowych interakcji cyfrowych dla użytkowników serwisów społecznościowych i urządzeń mobilnych. Jest ważnym etapem w realizacji wizji Adobe zarządzania obsługą klientów. Daje przedsiębiorstwom możliwość połączenia działań w obszarach marketingu i informatyki w celu tworzenia atrakcyjnych, oryginalnych rozwiązań, które zwiększają lojalność w stosunku do marki i pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji.

źródło/autor: Adobe

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu