Gemius będzie realizował pomiar widowni internetowej w Serbii

Gemius, lider w dziedzinie badań internetowych, i ABC Srbija podpisały długoterminową umowę o współpracy w zakresie pomiaru widowni internetowej. Serbia jest 23 krajem, w którym będzie realizowane badanie gemiusAudience. Zgodnie z podpisaną umową na rynku serbskim badanie widowni internetowej będzie nosiło nazwę ABC gemiusAudience.

Dzięki podpisanej umowie Gemius wejdzie na jeden z największych rynków w rejonie basenu Morza Adriatyckiego. Poziom penetracji internetu w Serbii wynosi około 56 proc., a w czerwcu 2010 r. liczba użytkowników sieci wynosiła ponad 4 mln. Pod tym względem rynek serbski jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się w regionie. Do tej pory badania realizowane przez Gemius były dostępne w takich krajach tego regionu jak: Chorwacja, Słowenia, Bośnia i Hercegowina.

ABC Srbija zrzesza największe domy mediowe, agencje reklamowe, instytucje badające nakład prasy oraz wydawców prasowych i internetowych. W wyniku umowy podpisanej pomiędzy Gemius i ABC Srbija wydawcy internetowi należący do serbskiej organizacji otrzymają dostęp do danych na temat widowni internetowej, gromadzonych dzięki badaniu gemiusAudience. Ponadto doświadczenie ABC Srbija w realizacji pomiaru czytelnictwa gazet w połączeniu z możliwościami badawczymi firmy Gemius sprawią, że klienci ABC Srbija otrzymają dostęp do danych na temat całego rynku medialnego w Serbii.

Wprowadzenie na rynek serbski niezależnego badania, uznanego za standard w ponad dwudziestu krajach Europy i Bliskiego Wschodu, jest dla nas priorytetem. Jesteśmy pewni, że dzięki temu otrzymamy pełen obraz lokalnego internetu, który przyczyni się do rozwoju rynku internetowego w naszym kraju i wzrostu jego konkurencyjności, a także pozwoli nam efektywniej planować działania reklamowe online – powiedział Milan Kovačević, dyrektor zarządzający ABC Srbija.

Na rynku serbskim metodologia gemiusAudience będzie opierała się o cookie panel. Procedura wdrażania rozwiązania rozpocznie się od umieszczenia skryptów zliczających na stronach objętych badaniem. Zakończenie tej fazy planowane jest na jesień 2011 r. Zaraz po tym rozpocznie się proces gromadzenia danych, a pierwsze informacje na temat widowni internetowej będą dostępne w styczniu 2012 r.

Przełomowy kontrakt pomiędzy firmą Gemius i ABC Srbija został podpisany podczas konferencji Digital Impact. Na konferencji Vibor Kalogjera, dyrektor zarządzający Gemius na kraje basenu Morza Adriatyckiego, zaprezentował możliwości badania gemiusAudience.

Bardzo cieszę się, że ABC Srbija, najważniejsza organizacja na serbskim rynku, podjęła decyzję o współpracy z nami. Jestem przekonany, że będzie miała ona istotny wpływ na rozwój rynku internetowego – mówił Vibor Kalogjera, dyrektor zarządzający Gemius na kraje basenu Morza Adriatyckiego. – Serbia będzie kolejnym, 23 krajem, w którym Gemius dostarcza wyniki jednego z kluczowych badań internetu. Dołączy tym samym do grupy 4 krajów basenu Morza Adriatyckiego, gdzie badanie gemiusAudience jest standardem badań internetu. Mam nadzieję, że lokalni odbiorcy szybko odczują korzyści wynikające z wprowadzenia na rynek naszego badania i pozwoli im ono skutecznie planować kampanie reklamowe organizowane w całym regionie.

źródło/autor: Gemius

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu