Alterco inwestuje w zabytkowy hotel w centrum Krakowa

19 lipca br. Alterco S.A. objęła 50% udziału w Spółce Emir 19, która nabędzie „Hotel Francuski” znajdujący się na Starym Mieście w  Krakowie. Spółka Alterco wystąpiła w charakterze integratora inwestycyjnego. Zabytkowy hotel będzie eksploatowany wspólne ze znaną, polską  rodziną restauratorów – klanem Gesslerów. Efektywna realizacja przedsięwzięcia, możliwa jest dzięki unikatowym kompetencjom Spółki Alterco – doskonałej znajomości rynku nieruchomości i rynku kapitałowego.

Spółka Emir 19, którego 50-procentowym udziałowcem jest Alterco, nabędzie 26 września czterogwiazdkowy Hotel Francuski – nieruchomość położoną w historycznym centrum Krakowa. Przekazanie nieruchomości nabywcy nastąpi 30 września 2011 roku. Spółka Emir 19 będzie właścicielem obiektu, natomiast jego eksploatacją zajmie się Spółka Emir 20. Działalność hotelowa oraz gastronomiczna nie bez powodu zostanie przekazana do Spółki Emir 20. Posiada ona bowiem wyjątkowe kompetencje w zakresie działalności hotelowej i gastronomicznej – prezesem Spółki jest Adam Szczęsny Gessler, syn znanego i cenionego w Polsce i w świecie  restauratora. Model współpracy pomiędzy Spółką Emir 20, a Emir 19  zakłada dzierżawę „Hotelu Francuskiego”. Uzyskane środki finansowe właściciel obiektu przeznaczy na obsługę kredytu oraz pożyczek zaciągniętych od udziałowców. Alterco konsekwentnie realizuje swoją strategię polegającą na inwestowaniu w spółki posiadające atrakcyjne nieruchomości. Ich eksploatacje przekazuje podmiotom legitymującym się stosownymi kompetencjami i doświadczeniem.

Działania inwestorów, w pierwszej kolejności, skoncentrują się na gastronomii. Hotel Francuski zawsze słynął ze świetnej kuchni. Pomimo, iż tradycja ta została przerwana, dzięki zaangażowaniu rodziny Gesslerów, najlepsza kuchnia z pewnością powróci do tego miejsca. „Chcemy przywrócić Krakowowi i jego gościom coś, co niegdyś nazywało się „oberżą”. Oberża to restauracja, gospoda, karczma, przy której znajdują się pokoje hotelowe. To znakomita kuchnia ma wabić gości, dzięki którym Hotel Francuski  odzyska niebawem świetność z okresu swoich najlepszych lat. Nadwyżka finansowa wypracowana z działalności operacyjnej będzie sukcesywnie przeznaczana na renowację hotelu”- mówi prezes Spółki Alterco, Zbigniew Zuzelski. Restauratorska pasja rodziny Gesslerów przyczyni się z pewnością do powstania obowiązkowego miejsca na mapie kulinarnej Krakowa.

Hotel o wspaniałej tradycji, wpisany do rejestru zabytków, w przyszłym roku będzie obchodził 100 lecie istnienia. Trzypiętrowy budynek zaprojektowany przez Zbigniewa Odrzywolskiego, krakowskiego architekta i przedsiębiorcę budowlanego  przełomu XIX i XX w., powstał w latach 1911-1912. W momencie rozpoczęcia działalności tj. 1 czerwca 1912 roku, uchodził za najnowocześniejszy krakowski hotel. Obiekt, jak na owe czasy, był bardzo dobrze wyposażony –  posiadał m.in. cichobieżne windy, pocztę pneumatyczną, telefony oraz centralne ogrzewanie. Mury hotelu pamiętają wiele istotnych wydarzeń ze świata polityki i biznesu. Wśród innych ważnych wydarzeń, to właśnie tu, w Sali nazywanej dzisiaj Olimpijską 19 października 1919 r. utworzono Polski Komitet Olimpijski. Z uwagi na potrzeby klientów XXI wieku, zostaną przeprowadzone w hotelu niezbędne modernizacje i usprawnienia. Zostaną one zrealizowane z poszanowaniem zabytkowego charakteru obiektu.

Hotel Francuski oferuje komfortowe warunki mieszkalne w ścisłym centrum Krakowa. Do dyspozycji gości jest 27 pokoi oraz 15 apartamentów. Butikowy charakter obiektu pozwala na obsługę gości hotelowych na najwyższym poziomie. Na potrzeby spotkań biznesowych oraz przyjęć okolicznościowych hotel posiada 2 sale: Olimpijską oraz salę restauracyjną z możliwością aranżacji na salę konferencyjną.

Dodanie Hotelu Francuskiego do grupy aktywów infrastruktury turystycznej jest potwierdzeniem konsekwentnej realizacji strategii inwestycyjnej Alterco S.A., która zakłada integrację rynku nieruchomości na wielu płaszczyznach. Alterco przygotowując się do stworzenia silnego pionu inwestycji w infrastrukturę turystyczną, sięgnęło po ikonę polskiego hotelarstwa. Jest to kolejny obiekt, który po mazurskim Sztynorcie, austriackim Villach oraz pomorskim Komorzu ma wyznaczać nowe kierunki dla polskiego przemysłu turystycznego.

źródło/autor: Proexim Consulting Agency

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu