Luksusowe marki w rankingu BrandZ

Tradycja marki to czynnik, na którym opiera się wzrost w segmencie dóbr luksusowych. Technologie cyfrowe prowadzą do konsumpcji nie ostentacyjnej, lecz przemyślanej.

1 luksus, luksusowe zakupy, portal o luksusie, Top10tastesTorebki Louis Vuitton znajdują się na szczycie rankingu, a wartość tej marki oceniono na 24,3 mld USD (wzrost o 23%). Na kolejnym miejscu uplasowała się marka Hermès – 11,9 mld USD (41%), dalej Gucci – 7,4 mld USD (-2%) oraz Chanel – 6,8 mld USD (23%).

Wśród 13 sektorów rynkowych objętych 6. już dorocznym rankingiem najcenniejszych marek świata pod nazwą BrandZ Top 100 marki luksusowe zajęły drugie miejsce pod względem dynamiki wzrostu. Na podstawie pełnych wyników badania można stwierdzić, że marki luksusowe znajdują się wśród najbardziej pożądanych i najdroższych, co w dużej mierze stanowi o ich atrakcyjności.

Technologie wpływają na zmiany w zakresie komunikacji z konsumentami

2 luksus, luksusowe zakupy, portal o luksusie, Top10tastesWygląda na to, że technologie cyfrowe były ważnym czynnikiem stymulującym wzrost, a to dzięki sprzedaży internetowej oraz kampaniom marketingowym w Internecie prowadzonym przez wiele marek luksusowych. Przykładowo, marka Louis Vuitton transmitowała swój pokaz mody w Londynie za pośrednictwem YouTube, natomiast Burberry z powodzeniem odmłodziła swoją 155-letnią brytyjską tradycję, wysyłając do klientów spersonalizowane SMS-y i zachęcając w ten sposób, aby wybrali się do sklepów i obejrzeli londyński pokaz mody. Dzięki większym inwestycjom w tym obszarze marki „nawiązywały relacje” z klientami, a nie tylko „kierowały ofertę do grupy docelowej”. Media cyfrowe umożliwiły markom luksusowym szerszą obecność i interaktywny udział w życiu konsumentów.

Jakość wykonania kluczem do sukcesu

Ponieważ na świecie coraz głośniej słychać wątpliwości co do pochodzenia towarów oraz metod pozyskiwania surowców, na znaczeniu zaczęła zyskiwać jakość wykonania na etapie powstawania produktów. Konsumenci pragnący nabyć dobra luksusowe mogą uzasadnić sobie swój wydatek, jeśli wiedzą, że dana rzecz została świetnie zaprojektowana i wykonana, posiada indywidualny rys i nie zalicza się do kategorii produktów masowych.

Tradycja marki

3 luksus, luksusowe zakupy, portal o luksusie, Top10tastesMarki, które rzeczywiście mogą się odwoływać do własnej tradycji, ponieważ przez lata były liderami w zakresie designu i dopasowywania wyrobów do indywidualnych gustów, mają obecnie nowe możliwości wykorzystywania reklamy i pokazów w sklepach. Marka Gucci wykorzystała analogię do sytuacji, kiedy klienci oglądają pokaz przyrządzania i gotowania potraw przez renomowanego szefa kuchni. Na tej podstawie marka ta przekształciła przestrzeń swoich butików w niewielkie warsztaty, dzięki czemu klienci mogą bezpośrednio obserwować, jak powstają luksusowe wyroby Gucci.

Informacje o rankingu BrandZ:

Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, istnieje już 5. rok.

Źródło: Millwardbrown / Top10tastes

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu