FagorMastercook intensyfikuje działania sprzedażowe w segmencie małego AGD

Zespół sprzedażowy powołany do obsługi rynku małego AGD, efektywniejsza segmentacja oferty, poszerzone kanały dystrybucji oraz nowości produktowe to tylko niektóre z działań planowanych w tym roku przez FagorMastercook S.A. na rzecz większej prezencji firmy w tym sektorze.

Sektor małego sprzętu AGD notuje od kilku lat stały wzrost na rynkach europejskich.

W ubiegłym roku ukształtował się on na poziomie prawie 7%. Dane sprzedażowe wskazują, iż popyt na małe AGD, dzięki ogromnej różnorodności produktów oraz ich innowacyjności, jest stosunkowo odporny na wahania koniunktury. Dlatego też FagorMastercook zdecydował się w tym roku na wydzielenie w swojej strukturze organizacyjnej zespołu, którego zadaniem będzie intensyfikacja procesu budowy kompetencji sprzedażowych w segmencie małych urządzeń gospodarstwa domowego. „W naszej strategii postanowiliśmy położyć większy nacisk na sprzedaż małego sprzętu AGD w Polsce. Chcemy efektywniej wykorzystać posiadany przez nas potencjał.” – mówi Ireneusz Bartnikowski, Prezes wrocławskiej spółki.

„Jako członek Grupy Fagor możemy czerpać z jej bogatych doświadczeń w tym obszarze. Drobny sprzęt marki Fagor produkowany w głównej mierze w naszych hiszpańskich fabrykach cieszy się coraz większym uznaniem polskich klientów, poszukujących alternatyw dla tańszych, lecz bardzo zawodnych urządzeń, za którymi nie stoją zaawansowane technologie i jakość gwarantowana przez znaną markę” – kontynuuje Bartnikowski.

W tym roku firma zakłada 200% wzrost wartości sprzedaży małego AGD na polskim rynku. Flagową pozycją w portfolio spółki są szybkowary. „Naszą ambicją jest przekonanie konsumentów do zalet przygotowywania posiłków na parze. Szybkowary stanowią bowiem odpowiedź na potrzeby osób, dla których zdrowy tryb życia to nie tylko regularna aktywność fizyczna, ale także niskokaloryczna i niskotłuszczowa dieta. Dzięki naszym urządzeniom czas gotowania – w porównaniu z gotowaniem w tradycyjnych garnkach – skraca się nawet o 70%. Pozwalają one również na oszczędność używanego gazu lub prądu – można je stosować także na płytach indukcyjnych. Dlatego mamy nadzieję, że uda nam się nakłonić Polaków do korzystania z szybkowarów w kuchni w większym stopniu niż dotychczas” – podkreśla Prezes FagorMastercook.

Oprócz szybkowarów spółka skoncentruje się na rozwijaniu sprzedaży artykułów AGD najczęściej wykorzystywanych do przyrządzania posiłków i napojów, takich jak: garnki i patelnie, tostery, grille elektryczne, sokowirówki, wyciskarki, blendery oraz ekspresy do kawy.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu