Przejdź do treści

Grupa PayU buduje markę w Europie Środkowo-Wschodniej

Grupa PayU, skupiająca podmioty zajmujące się internetowymi płatnościami w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, kontynuuje budowę jednej, silnej marki w tym regionie. Rozpoczyna się rebranding rumuńskiej GECAD ePayment, którego efektem będzie przyjęcie nowej nazwy – PayU. Podobne działania zastosowano już na początku czerwca w przypadku polskiego agregatora płatności należącego do PayU – Platnosci.pl.

GECAD ePayment weszła w skład grupy PayU w 2010 r. W pierwszym etapie procesu rebrandingu firma zmieni swoje logo z ePayment, online payments, build up your sales na  ePayment. Member of  PayU. Będzie ono wykorzystywane przez kilka miesięcy, do momentu przyjęcia docelowej nazwy marki – PayU. Na początku czerwca, identyczny element (Member of PayU), podkreślający przynależność do międzynarodowej grupy, pojawił się także w logotypie polskiego agregatora płatności należącego do PayU – Platnosci.pl.

Właścicielem spółek należących do grupy PayU jest międzynarodowy koncern medialny Naspers. W 2010 roku PayU obsłużyła ponad 31 milionów transakcji o łącznej wartości ponad 800 milionów euro. W Polsce posiada ponad 40 proc. rynku płatności internetowych, w Rumunii natomiast udział PayU w płatnościach online to ponad 90 proc.

– Proces rebrandingu, który będzie odbywał się w ciągu kolejnych miesięcy, ma dwa główne cele. Po pierwsze, przyjęcie regionalnej marki PayU, zgodnie z decyzją holdingu Naspers o prowadzeniu działalności w sektorze płatności internetowych w regionie pod jedną marką. Po drugie,  ogłoszenie nowej strategii rozwoju, którą będziemy podążać przez najbliższe lata – wyjaśnia Daniel Nicolescu, Dyrektor Generalny ePayment. – Na początek zdecydowaliśmy się na zastąpienie starego hasła zwrotem „Member of PayU”, w ostatnim etapie przestaniemy używać i tego sformułowania, określając się wyłącznie jako PayU – dodaje.

Rozwój rumuńskiego agregatora płatności online, zdecydowanego lidera na rynku e-commerce w tym kraju, będzie następował w trzech kierunkach:

  1. Rozszerzenie zintegrowanej oferty dostępnych metod płatności (obecnie są to: płatności kartą, mikropłatności (SMS, DMTF), przelewy bankowe, bankowość internetową, Mobilis i PayPal).
  2. Rozwój i wdrożenie nowych usług uzupełniających płatności online, przeznaczonych dla dokonujących zakupów w sieci .
  3. Regionalna ekspansja poprzez eksport technologii.

– Proces rebrandingu to również doskonały moment na zwiększenie naszej obecności w świadomości osób dokonujących zakupów w sieci. Przeprowadzimy serię kampanii i zorganizujemy kilka wydarzeń, aby wesprzeć nasze działania skierowane do sklepów internetowych i przede wszystkim kupujących – deklaruje Daniel Nicolescu.

Grupa PayU oferuje profesjonalne rozwiązania w dziedzinie e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. Prowadzi  działalność w Polsce, Czechach i Rumunii, a wkrótce obecna będzie także na Węgrzech. Aby ułatwić dostęp do informacji na temat serwisów koncernu Naspers oferujących systemy płatnościowe, uruchomiona została strona korporacyjna www.payu.eu.

– Jest to kolejny krok na drodze realizacji strategii firmy, której głównym elementem jest ekspansja na rynki Europy  Środkowo-Wschodniej. Strona ta podkreśla międzynarodowy charakter naszej spółki, szybko zdobywającej nowe rynki – mówi Marcin Jabłoński, Dyrektor Operacyjny PayU.

źródło/autor: PayU