Przejdź do treści

Jesteś stale zabiegany? Korzystaj z rezerwacji online

Korzystanie z systemów rezerwacji usług online pozwala usługodawcom skrócić czas poświęcony na przyjmowanie rezerwacji o około 75%, a klientom znaleźć dogodny termin poprzez jedno kliknięcie.

Systemy rezerwacji online są dla usługodawców sposobem na przyjęcie setek, a nawet tysięcy klientów zdobytych dzięki serwisom zakupów grupowych. Klienci coraz częściej rezygnują z tradycyjnych rezerwacji na rzecz prostego i oszczędzającego czas rozwiązania. W odpowiedzi na to na polskim rynku powstały platformy agregujące oferty usługodawców z różnych branż i umożliwiające im sprzedaż usług online. Poprzez platformę Virio.pl, średnio co 12,5 minuty składana jest jedna rezerwacja online, a miesięczny przyrost ilości odwiedzin wynosi 100%. Zainteresowanie systemami rezerwacji online wykazuje coraz większa liczba usługodawców, odnajdując w nich praktyczne rozwiązanie dla logistycznych problemów wynikających ze zwiększonego zainteresowania promocyjną ofertą. Korzystają z nich zarówno: fryzjerzy, kosmetyczki, warsztaty samochodowe, szkoły tańca, szkoły językowe, właściciele saun, lekarze, kluby fitness, kluby bilardowe, szkoły nauki jazdy i wiele innych.

Jakiś czas temu zaoferowaliśmy pakiet 26 wejść na platformę wibracyjną w atrakcyjnej cenie. Sprzedaliśmy aż 207 kuponów, a każdy z nich to 26 osobnych wizyt, co daje w sumie 5382 osobne terminy. Po emisji oferty rozdzwoniły się telefony. Zarządzanie taką liczbą rezerwacji było dla nas trudne, a dla naszych klientów nie zawsze komfortowe. – komentuje Anna Duda z Vacu Fit Interakt.

Systemy rezerwacji online umożliwiają usługodawcom sprzedaż usług przez całą dobę 7 dni w tygodniu, w sposób, który nie odwraca ich uwagi od wykonywanych na co dzień zadań. Kilkaset kuponów sprzedanych dzięki atrakcyjnej ofercie w serwisie, wymaga czasu na wykonanie samej usługi, przyjęcie rezerwacji oraz weryfikację numeru kuponu, a co najważniejsze sprawnego zarządzania terminami tak, aby zagwarantować dostępność również stałym klientom.

Jeśli przemnożymy 5382 terminy o średni czas przyjęcia telefonicznej rezerwacji, czyli 5 minut, otrzymamy nieprawdopodobny wynik – prawie 450 godzin. To 55 dni pracy. Tymczasem korzystanie z platformy rezerwacji online skraca czas poświęcony na przyjmowanie rezerwacji o około 75% – komentuje Michał Rek, partner platformy rezerwacji online Virio.pl

Twórcy systemów rezerwacji online wskazują na szereg innych korzyści, np.: redukcję „pustych” rezerwacji poprzez wysyłanie przypomnień SMS, czy sprzedaż wielu usług w jednym procesie zakupowym. Jednocześnie, dzięki elektronicznym kalendarzom znajdującym się na platformie, sami klienci mają możliwość łatwego i szybkiego wyszukania interesującej ich usługi, sprawdzenia dostępnego terminu oraz dokonania rezerwacji bez potrzeby wykonywania kilku lub kilkunastu telefonów.

Agregator usług z wielu branż to innowacyjne rozwiązanie dotąd niedostępne na żadnym rynku. Pozwala klientom znaleźć usługę w wybranym, dogodnym dla nich terminie wyświetlając dostępne oferty usługodawców. To oszczędza czas zarówno usługodawcy, jak i klienta – dodaje Michał Rek.

Korzystanie z platformy przyjmującej rezerwacje online nie jest skomplikowane. Nie wymaga instalacji oprogramowania – wystarczy przeglądarka internetowa. Usługodawcy coraz częściej umieszczają link do rezerwacji w ofertach serwisu zakupów grupowych, na kuponach lub własnej stronie internetowej. Jak wynika ze statystyk Virio.pl wśród usługodawców, którzy korzystają z platformy, średnio około 75% rezerwacji stanowią te dokonywane przez klientów online, a tylko 25% rezerwacji dokonywanych jest telefonicznie.