Zmiany na rynku zakupów grupowych – Citeam konsekwentnie w górę

W Polsce działa już ponad 40 serwisów zakupów grupowych – każdy z nich z mniejszym lub większym powodzeniem szturmuje poszczególne polskie miasta i prześciga się w atrakcyjności ofert. W tej wielkiej grupie stopniowo wyłaniają się liderzy rynku, spośród których największy skok zaliczył ostatnimi czasy serwis założony przez Allegro – Citeam.pl.

Na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych serwisów zakupów grupowych znajduje się działający najdłużej na rynku Groupon.pl, rodzima wersja amerykańskiego portalu. Jednak na drugim stopniu podium ulokował się wygodnie Citeam.pl notując w  ubiegłym miesiącu aż 1,5 mln real users. A funkcjonuje dopiero od lutego tego roku: – Udało nam się w ostatnim czasie prześcignąć serwis Gruper, który do tej pory znajdował się na drugim miejscu. W ciągu czterech miesięcy działalności zanotowaliśmy już 6 mln odwiedzin – mówi Marta Krauze z Citeam.pl.

Do tej pory największą popularnością cieszyły się kupony do sieci Dominium skupiającej ponad 60 restauracji – wykupiono aż 4443 ofert. Klienci docenili również możliwość tańszego zakupu obuwia sportowego w sklepie internetowym Rolendt – za 5 zł można było uzyskać zniżkę w wysokości 50 zł na zakup butów Nike czy Adidasa. Taka propozycja spowodowała wykupienie aż 3232 kuponów.

Trzecia najbardziej popularna oferta dotyczyła serwisu PizzaPortal, przez który można zamówić internetowo dania z kilkudziesięciu pizzerii i restauracji w danym mieście. Kupony o wartości 15 zł, które wykupywano za 5 zł, sprzedały się w liczbie 2972. Kolejne miejsca w rankingu należą do warszawskiego Kina 5D w Forcie Wola (1907 ofert) oraz sklepu internetowego TwojeKwiaty.pl (1494 sprzedanych kuponów z okazji Dnia Matki).

Serwisy zakupów grupowych w Polsce obecnie najczęściej oferują zniżki na usługi kosmetyczne i te związane ze zdrowiem. Zresztą chęć korzystania z tego rodzaju ofert zadeklarowała ponad połowa amatorów tańszego kupowania według badań GoDealla.pl, agregatora zakupów grupowych. Na Citeam.pl kategoria kosmetyka i zdrowie również jest na pierwszym miejscu wśród najczęściej wystawianych ofert, jednak proporcje zmieniają się systematycznie na korzyść pozostałych propozycji. A takich najbardziej życzyliby sobie Polacy według wspomnianych analiz GoDealla.pl – w pierwszej trójce najbardziej pożądanych przez klientów zakupów grupowych ofert znalazły się: kultura i rozrywka (65%), kursy i szkolenia (59%), restauracje oraz kawiarnie (57%).

– Od początku stawiamy na wyszukiwanie oryginalnych ofert związanych z rekreacją, turystyką czy rozrywką. Obecnie prawie co dziesiąta propozycja pojawiająca się w naszym serwisie dotyczy usług z branży hotelarskiej i motoryzacyjnej. Oferujemy również gros ofert związanych z gastronomią – wylicza Marta Krauze. Na serwisie coraz liczniej pojawiają się zniżki na wydarzenia kulturalne, ekskluzywne pobyty w SPA czy zorganizowane podróże. Ogólnie od lutego na Citeam.pl wystawiono już ponad 1239 ofert z kuponami zniżkowymi.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu