Xerox – nowy gracz na polskim rynku usług BPO

przez | 30/06/2011

Po połączeniu z ACS – jednym z amerykańskich liderów outsourcingu procesów biznesowych – Xerox to kolejny gracz z pierwszej ligi światowej BPO, który rozpoczyna aktywną działalność w Polsce.

Będąc już liderem outsourcingu druku, w ciągu kilku najbliższych lat Xerox Polska zamierza stać się również jednym  z liderów polskiego rynku outsourcingu procesów biznesowych (BPO – Business Process Outsourcing), wartego już około 4 miliardów złotych. Nowa oferta będzie kierowana do rodzimych firm, zlokalizowanych tutaj oddziałów światowych korporacji oraz jednostek administracji publicznej.

Xerox to jeden z największych na świecie dostawców cyfrowych drukarek oraz usług outsourcingu druku, zarządzania dokumentami i procesami back office. Po przejęciu firmy ACS, Xerox świadczy również inne usługi z puli outsourcingu procesów biznesowych (Business Proces Outsourcing – BPO)  – z zakresu obsługi i zarządzania relacją z klientem, finansów i księgowości, przetwarzania danych, zarządzania kapitałem ludzkim oraz outsourcingu IT. Wzmocnieniu ulega również główna kompetencja firmy, czyli outsourcing druku i zarządzenie dokumentami.

„Dzięki akwizycji powstała globalna korporacja warta 22 miliardy dolarów, zatrudniająca 130 000 osób w 160 krajach, posiadająca ponad 9400 patentów i certyfikatów, dysponująca bogatą, sprawdzoną ofertą zarówno dla firm komercyjnych, jak i jednostek administracji publicznej” – informuje Marzena Tarkowska, Prezes Zarządu Xerox Polska.

Wg raportu Global Industry Analysts globalny rynek BPO w 2015 roku przekroczy wartość 930 miliardów dolarów. Budowa mocnych kompetencji w obszarze Business Process Outsourcing to naturalna droga rozwoju Xerox – firmy z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem, uważnie śledzącej globalne trendy w sektorze usług dla biznesu.

„Na rynku działamy od ponad 50 lat. Przez ten czas budowaliśmy swoją pozycję jako jednego z największych na świecie dostawców cyfrowych drukarek, następnie jako firmy świadczącej  usługi z zakresu outsourcingu druku, zarządzania dokumentami i procesami back office. Xerox rozwija się zatem zgodnie z logiką globalnego rynku, który zmierza w stronę coraz bardziej zaawansowanych usług dla biznesu, będących częścią jednej zintegrowanej oferty dla klientów” – opisuje Kinga Piecuch, Członek Zarządu Xerox Polska.

Połączenie w jedną spójną ofertę potencjału Xerox w zakresie technologii i outsourcingu druku z know how ACS w dziedzinie zarządzania procesami biznesowymi, tworzy zupełnie nową jakość zarówno na globalnym, jak i na polskim rynku nowoczesnych usług biznesowych. Dla klientów Xeroxa, którzy już korzystają z outsourcingu druku, oznacza to większy wybór, lepszą (niższą) cenę innych usług z puli BPO (nie kosztem jakości, ale dzięki efektom synergii), dostęp do nowoczesnych narzędzi, ale również krótszy czas wdrożenia modelu outsourcingowego oraz współpracę z jednym, znanym na całym świecie, dostawcą.

Globalny zarząd widzi potencjał polskiego rynku na tle innych krajów regionu. Dzięki już działającej, rozbudowanej strukturze sprzedaży usług outsourcingu druku i IT, Xerox będzie mógł oferować nowe usługi swoim dotychczasowym klientom oraz uruchomić praktykę pozyskiwania nowego biznesu na polskim rynku usług BPO.

Według badań MillwardBrown SMG/KRC przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Instytut Outsourcingu– w 2010 roku wartość polskiego rynku outsourcingu procesów biznesowych osiągnęła wartość prawie 4 miliardów złotych.

„Polska jest najsilniejszym ośrodkiem obsługi outsourcingowej w regionie. Xerox działa w Polsce już od 1994 roku. Znamy wewnętrzny rynek, widzimy w jakim kierunku się rozwija. Widzimy wzrastające zapotrzebowanie na usługi biznesowe. Już w tym momencie około 60% przychodów polskiego oddziału Xerox pochodzi właśnie z outsourcingu” – podsumowuje Kinga Piecuch.

Xerox świadczy usługi outsourcingowe na rzecz firm z branży transportowej, komunikacyjnej, finansowej, wytwórczej, farmaceutycznej, edukacyjnej czy handlu detalicznego. W Polsce, okazji do innowacyjnych wdrożeń modeli outsourcingowych Xerox będzie szukał zarówno w rodzimych firmach, zlokalizowanych tutaj oddziałach światowych korporacji, jak w jednostkach administracji publicznej.

źródło/autor: Xerox