Przejdź do treści

Polskie święto Facebooka, Twittera i blogosfery

Social Media Day, czyli święto social mediów, obchodzone jest corocznie 30. czerwca z inicjatywy światowego serwisu mashable.com. W każdym kraju, który przyłączył się do inicjatywy, właśnie tego dnia organizowane są spotkania oraz konferencje tematyczne dla fanów i użytkowników narzędzi socialmediowych. Święto obchodzone jest także w Polsce – zgodnie z tradycją, 30. czerwca – już w najbliższy czwartek.

Social Media Day Poland 2011 jest drugim oficjalnie celebrowanym świętem mediów społecznościowych w Polsce, a zarazem piątą edycją serii konferencji organizowanych pod patronatem SMD. Tegoroczne wydarzenie ma zaskakującą tematykę i agendę. Od prezentacji sposobów na wykorzystanie mediów społecznościowych w promocji własnej osoby, firmy, organizacji, jak również w sytuacjach kryzysowych, przejdzie bowiem w debatę nad otwartością i przejrzystością działań wykorzystujących social media. Inspiracją dla zagadnienia, które zostanie podjęte w finałowym panelu, są opisywane szeroko przez media przypadki balansowania na granicy reklamy i niezależności przez blogerów. Podczas dyskusji „Wpisy sponsorowane, czy artykuły pisane z tezą” przedstawiciele obu środowisk będą przyglądać się wolności nowych mediów i komentować znane z polskich realiów przykłady.

Gośćmi Social Media Day Poland 2011 będzie czołówka osobistości polskiego internetu. Po stronie blogerów: Maciej Budzich (Mediafun), Jacek Gadzinowski, Artur Kurasiński(AK74) oraz Kominek, a po stronie dziennikarzy: Andrzej Skworz (redaktor naczelny „Press”), Piotr Stasiak (redaktor naczelny Polityka.pl) oraz Jerzy Sawka (redaktor naczelny „Gazety Wyborczej Wrocław”). Panel poprowadzi Szymon Sikorski (prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations).

W przerwie pomiędzy wystąpieniami prelegentów zaplanowano przedpremierowy pokaz fragmentów filmu „Blogersi” w reżyserii Jarka Rybusa, którego oficjalna premiera planowana jest we wrześniu.

Spotkanie odbędzie się w najbliższy czwartek, od godz. 17:00 w Sali Wielkiej Zachodniej Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego, przy ul. Joliot-Curie 15 we Wrocławiu. Wydarzenie otwarte jest dla wszystkich fanów social mediów. Wstęp wolny. Będzie także transmitowane w internecie poprzez oficjalną stronę Social Media Day Poland: socialmediaday.pl, gdzie już teraz można wziąć udział w przygotowanym przez organizatorów konkursie. Nagrodami są książki o mediach społecznościowych.