Przejdź do treści

Archiwum Historii Mówionej – Archiwum Historii Rysowanej

Muzeum Powstania Warszawskiego ogłasza V edycję konkursu na komiks o Powstaniu Warszawskim „Powstanie `44 w komiksie”. Konkurs ma zachęcić do artystycznego zgłębiania historii. Do tej pory Muzeum zorganizowało cztery edycje, w tym dwie o zasięgu międzynarodowym.

Tematem przewodnim konkursu jest powstańcza rzeczywistość zapisana we wspomnieniach uczestników i świadków Powstania. Ponad 2700 relacji wizualno-dźwiękowych dostępnych jest w Archiwum Historii Mówionej, które prowadzi Muzeum Powstania Warszawskiego. Prawdziwe postaci i prawdziwe historie, zapisane w Archiwum Historii Mówionej stały się także inspiracją dla Łukasza Rostkowskiego – „L.U.C-a”, który nagrał unikatową płytę „Warsaw WAR|SAW. Zrozumieć Polskę”.

Komiks o tematyce historycznej współgra z ideą Muzeum Powstania Warszawskiego. Nasza ekspozycja mówi o historii i kulturze w nowoczesny sposób, dlatego też poszukujemy twórców, którzy w podobny sposób je postrzegają. Z niecierpliwością oczekujemy prac inspirowanych tak wyjątkowym źródłem jakim jest Archiwum Historii Mówionej. Warto pamiętać, że komiks nie rywalizuje z literaturą, stanowi natomiast interesującą i niezwykle plastyczną formę wyrazu – powiedział Jan Ołdakowski, dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego.

Dyrektorem artystycznym przedsięwzięcia jest Przemek „Trust” Truściński.

W Jury zasiadają: Łukasz Rostkowski „L.U.C”, Karolina Korwin-Piotrowska, Tomasz Kołodziejczak – przedstawiciel Wydawnictwa Egmont Polska – partnera konkursu, Krzysztof Gawronkiewicz, Szymon Holcman, Rafał Skarżycki, Katarzyna Utracka – Przedstawiciel Muzeum oraz Ernesto Gonzales i Grzegorz Janusz – zwycięzcy edycji 2010.

Dla zwycięzców przewidziano nagrody:

  • I nagroda w wysokości 1.500 euro brutto;
  • II nagroda w wysokości 1.000 euro brutto;
  • III nagroda w wysokości 500 euro brutto.

Termin nadsyłania prac upływa 3 października 2011.

Partnerem konkursu jest Wydawnictwo Egmont Polska (partner pokonkursowych antologii). Projekt jest realizowany przy udziale Poczty Polskiej.

Patronat medialny nad konkursem sprawują Gazeta Wyborcza oraz portal komiksowy Gildia.

Szczegóły na www.1944.pl, www.konkurskomiksowy.1944.pl oraz www.facebook.com/1944pl