Konkurs „Perły Rynku FMCG 2011” rozstrzygnięty

180 produktów w 60 kategoriach zostało nagrodzonych głosami detalistów w piątej edycji największego niezależnego konkursu branżowego „Perły Rynku FMCG”, organizowanego przez miesięcznik „Wiadomości Handlowe”. Gala, podczas której wręczono nagrody, odbyła się 16 czerwca w Letnim Ogrodzie Forteca w Warszawie.

W konkursie „Perły Rynku FMCG” to detaliści – właściciele i pracownicy sklepów – wskazują zgłoszone przez producentów i dystrybutorów produkty, które zasługują na miano rynkowej „Perły”. To czyni konkurs unikatowym spośród tego typu branżowych plebiscytów. Jego celem jest wyłonienie produktów, które są atrakcyjne zarówno z punktu widzenia konsumentów, jak i detalistów: pozwalają zarobić i rozszerzyć asortyment. – Nowości i innowacyjne produkty ożywiają popyt, pobudzają obroty, są silną bronią producentów wyrobów markowych w rywalizacji z markami sieci handlowych, jak też zmagań handlu klasycznego z ekspansją dyskontów – przekonywał na gali „Perły Rynku FMCG” Paweł Kapuściński, prezes Wydawnictwa Gospodarczego i wydawca „Wiadomości Handlowych”. Słuchało go blisko 300 gości, przedstawicieli handlu i przemysłu.

W tegorocznej edycji, podobnie jak w latach poprzednich, głosy policzył niezależny instytut badawczy GfK Polonia, do którego przedstawiciele placówek handlowych wysłali wypełnione ankiety. W tym roku „Perły” wyłoniono głosami 981 detalistów.

Do piątej edycji konkursu producenci zgłosili 330 produktów – nowości i innowacji wprowadzonych na rynek od listopada 2009 do grudnia 2010 r., które redakcja „Wiadomości Handlowych” posegregowała na 60 kategorii. Udział w konkursie jest bezpłatny, zwycięzcy mają prawo do bezpłatnego posługiwania się logotypem przyznanej nagrody w celach marketingowych.

Uroczysta gala, którą wydawca „Wiadomości Handlowych”, obecnego lidera rynku (najnowsza fala badań rynku prasy handlowej GfK Polonia 2011) zorganizował 16 czerwca, odbyła się w Ogrodzie Letnim Forteca. Poprowadzili ją prezenter Maciej Kurzajewski oraz Iwona Szwan, dyrektor działu sprzedaży „Wiadomości Handlowych”. Podczas uroczystości wręczono 60 statuetek oraz 120 wyróżnień. Rozlosowano również nagrody o łącznej wartości ponad 60 000 zł dla detalistów, którzy głosowali na produkty. Nagrodą główną była dwuosobowa wycieczka do Grecji. Dodatkowo miłą niespodzianką dla uczestników było rozlosowanie cennych nagród ufundowanych przez sponsorów konkursu „Perły Rynku FMCG 2011”.

Obszerny fotoreportaż i relacja z gali już w najbliższym, lipcowo-sierpniowym wydaniu „Wiadomości Handlowych”.

Pełną listę nagrodzonych produktów można znaleźć na stronie internetowej poświęconej wyłącznie nowościom: www.nowoscifmcg.pl.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu