Kinect dla Windows w wersji SDK dla naukowców i entuzjastów

Firma Microsoft, zgodnie z zapowiedziami z lutego br., zaprezentowała narzędzie dla programistów, które pozwala tworzyć aplikacje sterowane kontrolerem ruchowym Kinect. Pierwszy pakiet SDK stworzony jest głównie z myślą o badaczach i entuzjastach.

Bezpłatna wersja Kinect™ for Windows® przeznaczona jest do zastosowań niekomercyjnych. Pakiet SDK zaprojektowano z myślą o rosnącej społeczności deweloperów, badaczy akademickich i entuzjastów, którzy chcą zaznać nowych doświadczeń, oferujących wyczuwanie głębi, śledzenie ruchów ludzi oraz rozpoznawanie głosu i obiektów, z wykorzystaniem technologii Kinect w systemie Windows 7.

Z okazji udostępnienia produktu Microsoft zaprosił wybranych deweloperów do swojej siedziby w Redmond, aby mogli oni wypróbować SDK w ramach 24-godzinnego maratonu kodowania Code Camp.

Wykorzystując nowy zestaw narzędzi i szeroką gamę możliwości sprzętu, deweloperzy będą mieli możliwość budowania aplikacji koncepcyjnych na użytek różnorodnych dziedzin życia, w tym służby zdrowia, nauki i edukacji.

– Pakiet SDK Kinect dla Windows otwiera niezliczone możliwości przed deweloperami, którzy chcą wykorzystać potencjał technologii Kinect w systemie Windows — powiedział Anoop Gupta, naukowiec z Microsoft Research. – Jesteśmy ciekawi efektów ich pracy, która z wykorzystaniem naszej technologii, pozwoli zbudować bardziej naturalne, intuicyjne rozwiązania.

W skład pakietu SDK Kinect dla Windows, który działa w systemie operacyjnym Windows 7, wchodzą sterowniki, bogate interfejsy API, udostępniające strumienie nieprzetworzonych danych z czujników, naturalne interfejsy użytkownika, dokumenty instalacyjne i materiały referencyjne. Pakiet oferuje możliwości technologii Kinect deweloperom tworzącym aplikacje w językach C++, C# lub Visual Basic® w środowisku Microsoft®Visual Studio® 2010.

Główne cechy pakietu SDK:

  • Strumienie nieprzetworzonych danych z czujników. Deweloperzy mają bezpośredni dostęp do danych z czujnika głębi, kolorowej kamery oraz czteroelementowej macierzy mikrofonów. Pozwala im to wykorzystać niskopoziomowe strumienie danych generowane przez Kinect.
  • Śledzenie szkieletowe. SDK umożliwia śledzenie szkieletowych obrazów jednej lub dwóch osób, które poruszają się w polu widzenia Kinect, a zatem tworzenie aplikacji sterowanych gestami.
  • Zaawansowane funkcje audio. Funkcje przetwarzania dźwięku obejmują zaawansowane tłumienie szumów i eliminowanie echa, tworzenie wiązki w celu zidentyfikowania bieżącego źródła dźwięku oraz rozpoznawanie mowy.
  • Łatwość instalacji. SDK instaluje się w standardowy sposób w systemie Windows 7, nie wymaga skomplikowanej konfiguracji i zajmuje mniej niż 100 MB. Deweloperzy mogą przystąpić do pracy w ciągu kilku minut, korzystając ze standardowego czujnika Kinect.
  • Obszerna dokumentacja. SDK zawiera ponad 100 stron dokumentacji technicznej wysokiej jakości. Oprócz wbudowanych plików pomocy dokumentacja zawiera szczegółowe opisy większości przykładów dołączonych do SDK.

W przyszłości Microsoft zamierza wydać komercyjną wersję SDK. Informacje na ten temat będą się pojawiać w Centrum Prasowym Microsoft: http://www.microsoft.com/poland/centrumprasowe/.

Pakiet już teraz można pobrać bezpłatnie pod adresem http://research.microsoft.com/kinectsdk.

 

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu