InPost wyróżniony w Golden Arrow

InPost – największy niezależny operator pocztowo-kurierski, należący do Grupy Integer.pl – został wyróżniony w VI edycji prestiżowego konkursu Golden Arrow 2011, w kategorii „Open”. Spółkę doceniono za niestandardową kampanię InPost LOVE, realizowaną w lutym 2011 roku.Golden Arrow to konkurs na najlepsze kampanie marketingu bezpośredniego, organizowany przez VFP Communications oraz stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, między innymi pod patronatem Media&Marketing Polska.

Celem kampanii InPost LOVE – poza ociepleniem wizerunku marki – było wzbudzenie zainteresowania usługą Paczkomaty InPost wśród grupy młodych osób, aktywnie korzystających z Internetu i robiących zakupy w „sieci”. Akcja zakładała zachęcenie internautów – a za ich pośrednictwem również ich znajomych – do korzystania z niestandardowej, alternatywnej opcji nadawania i odbierania przesyłek, jaką oferują Paczkomaty InPost.

W efekcie kampanii InPost LOVE, Paczkomaty pozyskały niemal 3 razy więcej nowych użytkowników niż zakładano w fazie koncepcyjnej projektu. Akcja przyczyniła się także pośrednio do rozpropagowania usługi Power Post – opartej na technologii poczty hybrydowej – oferowanej przez spółki InPost i Mass Mailing Integrated (MMI).

Kampania InPost LOVE oparta była na pozytywnym przekazie, budowanym dodatkowo dzięki „Zestawowi do pielęgnacji dobrych znajomości”. Dołączany był on do życzeń przesyłanych przez użytkowników Facebooka, z wykorzystaniem dedykowanej aplikacji Power Post. Dzięki niestandardowym rozwiązaniom, akcja InPost LOVE osiągnęła rewelacyjny poziom 81% efektywności w zakresie pozyskania nowych klientów, którzy na zaproszenie znajomych wybrali swój Paczkomat, zarejestrowali się w systemie i odebrali „Zestaw do pielęgnacji dobrych znajomości”.

InPost i Mass Mailing Integrated (MMI) zachęcały klientów indywidualnych do kultywowania tradycji pisania listów hasłem „PRZELEJ UCZUCIA NA PAPIER, to nic nie kosztuje”. Dzięki temu – list wysyłany elektronicznie, bez wychodzenia z domu – docierał w tradycyjnej, papierowej wersji do Paczkomatu InPost wraz z walentynkowym prezentem – ziemią, nasionami kwiatów i doniczką w kształcie serca.

Akcja InPost LOVE wsparta była mailingami, konkursami na fanpage’u Paczkomatów oraz facebook’owym profilu InPost. Dodatkowo, projektowi towarzyszyły reklamy w radiu i prasie oraz kampania outdoor’owa. Na potrzeby InPost LOVE stworzony został również dedykowany serwis WWW.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu