Dwa projekty Hill and Knowlton Poland nominowane w IPRA Golden World Awards

Kampania „MAM SM” oraz konkursu „Zdrowa Gmina” zdobyły nominacje do prestiżowej nagrody Golden World Awards 2010.

Kampania „MAM SM” realizowana jest dla Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o. znalazła się wśród finalistów w kategorii Digital Media Relations, a konkurs „Zdrowa Gmina”, którego organizatorem jest Polska Unia Onkologii został nominowany w kategorii NGO campaign (kampanie organizacji pozarządowych).

Konkurs Golden World Awards organizowany jest przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations (IPRA) – najbardziej renomowaną międzynarodową organizację praktyków public relations na świecie. Istnieje od 1955 roku. Jej główne obszary działalności to: wymiana informacji i inicjowanie współpracy pomiędzy różnymi sektorami branży public relations, działalność wydawnicza, podnoszenie standardów zawodowych specjalistów public relations i jakości usług PR, zwiększanie roli PR w gospodarce, zarządzaniu i stosunkach międzynarodowych. Konkurs Golden World Awards, organizowany przez IPRA od 1991 roku, jest jednym z najbardziej prestiżowych międzynarodowych konkursów public relations. Projekty są zgłaszane przez agencje PR, firmy, instytucje i fundacje, a ocenia je międzynarodowe jury składające się z wybitnych specjalistów public relations.

Kampania „MAM SM” jest ogólnopolską kampanią edukacyjną nt. stwardnienia rozsianego. Jej celem jest uświadamianie, czym jest stwardnienie rozsiane (SM). Za pomocą interaktywnej symulacji dostępnej w Internecie (www.MamSM.pl) zwraca uwagę na problem, który dotyka 40 tys. osób w Polsce, często nagle i niespodziewanie u progu wejścia w dorosłe życie. To pierwsza w Polsce i na świecie symulacja objawów stwardnienia rozsianego.

Kampania „MAM SM” została zwycięzcą w konkursie European Excellence Awards 2010 w kategorii Health oraz w wewnętrznym konkursie Hill and Knowlton na najlepszą kampanię PR w regionie EMEA. Była także nominowana do nagrody głównej w konkursie ZŁOTE SPINACZE 2010 oraz Sabre Awards. Hill and Knowlton Poland otrzymała specjalne podziękowanie „Serce Serc” m.in. za wspólną pracę nad zmianę postrzegania osób chorych na stwardnienie rozsiane od PTSR.

Kampania „MAM SM” została ostatnio Kampanią Społeczna Roku 2010 (kategoria „Inicjatywy społeczne firm” oraz otrzymała nominację w konkursie Communiqué Awards 2011 (kategoria Excellence in Digital Communications).

Konkurs „Zdrowa Gmina” to inicjatywa mająca na celu zwiększenie liczby osób zgłaszających się na badania profilaktyczne w celu wczesnego wykrywania nowotworów – organizowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) i Narodowy Program Zwalczania Chorób Nowotworowych (NPZChN). Pomysłem na zmianę niepokojących statystyk jest zaangażowanie samorządów w zmianę postaw mieszkańców poprzez zachęcenie ich do korzystania z bezpłatnych badań skryningowych w kierunku wykrywania nowotworów na zasadzie rywalizacji w słusznej sprawie. Wyniki zgłaszalności na mammografię, cytologię i kolonoskopię na Mazowszu w czasie trwania konkursu pokazały wzrost w stosunku do danych sprzed czasu jego uruchomienia. W ciągu sześciu miesięcy odnotowano średni wzrost frekwencji na mammografię – 3,73% oraz cytologię – 1,63%. Oznacza to, że ponad 15 000 osób więcej skorzystało w badań profilaktycznych.

Więcej informacji na www.konkurszdrowagmina.pl.

 

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu