Digital One przygotowała launch nowej Lipton Ice Tea w internecie

Digital One przygotowała dla Pepsi Cola General Bottlers launch internetowy nowego produktu marki Lipton Ice Tea. Jest to nowy wariant smakowy o nazwie Lipton Ice Tea Green Mango. Rozpoczęcie szeroko zakrojonej aktywności w sieci jest jednym z elementów ogólnopolskiej zintegrowanej kampanii marketingowej promującej nowy smak. Poza internetem wykorzystywane są także: telewizja, prasa, kino i outdoor.

Celem projektu jest zaprezentowanie w sieci nowego wariantu smakowego. Lipton Ice Tea Green Mango łączy w sobie naturalne zalety liści zielonej herbaty z egzotyczną nutą owocu mango – ta wyjątkowa kompozycja smaków doskonale gasi pragnienie i zapewnia naturalne orzeźwienie. Celem wprowadzenia nowego smaku, bazującego na herbacie zielonej, jest ugruntowanie pozycji marki Lipton Ice Tea jako lidera w segmencie mrożonych herbat zielonych i innowacyjnego brandu, który nadaje kierunek całej kategorii.

Na cele projektu została całkowicie przebudowana strona marki www.liptonicetea.pl, na której w ciągu poprzednich 8-9 miesięcy komunikowano wyłącznie akcje prowadzone dla herbaty Lipton Ice Tea Raspberry (Malinowa). Obecnie strona brandu jest całkowicie poświęcona nowemu wariantowi smakowemu Lipton Ice Tea Green Mango. Agencja Digital One prowadzi poprzez tę stronę bieżącą komunikację produktową oraz kieruje ruch na profil marki Lipton Ice Tea w serwisie Facebook.

Profil marki w Facebooku także został „przejęty” w całości przez Lipton Ice Tea Green Mango – wcześniej na łamach profilu komunikowana była wyłącznie Lipton Ice Tea Raspberry (Malinowa). W profilu prowadzona jest na bieżąco komunikacja związana z nowym produktem oraz planowane są rozmaite akcje konkursowe. Pierwsza z nich ma formę aplikacji konkursowej: http://www.facebook.com/#!/LiptonIceTeapl?sk=app_7146470109 .

Zadaniem uczestników konkursu „Zorientuj się na Mango” jest odnalezienie w podwieszonym w serwisie spocie telewizyjnym Lipton Ice Tea Green Mango określonych znaczników (które codziennie są inne) i udzielenie prawidłowych odpowiedzi na 3 pytania. Zwycięży 10 osób z najlepszym czasem. Pierwszą nagrodą jest konsola XBOX 250GB + Kinect. W kolejnych tygodniach planowane jest uruchamianie kolejnych akcji specjalnych na profilu.

Dodatkowo w serwisie Facebook prowadzona jest kampania Facebook Ads. Digital One przygotowała także linię bannerową do kampanii display (za zaplanowanie i przeprowadzenie kampanii odpowiada PHD Media Direction). Elementem uzupełniającym ma być kanał Lipton Ice Tea Green Mango w YouTube, który będzie sukcesywnie rozbudowywany o nowe treści związane z produktem.

– W drugiej połowie ub.r. i na początku roku bieżącego prowadziliśmy akcję wspierającą w internecie debiut Lipton Ice Tea Raspberry (Malinowa) – w ciągu tych miesięcy udało nas się stworzyć praktycznie od zera bardzo sprawnie działający ekosystem dla marki Lipton Ice Tea, składający się z wielu elementów, pomiędzy którymi dość łatwo można przekierowywać ruch użytkowników. Efekty były pozytywnie zaskakujące – w ciągu ok. pół roku uzyskaliśmy 2 miliony interakcji z grupą docelową, wobec założonych w planie minimum 100 tysięcy. Teraz Lipton Ice Tea Raspberry (Malinowa) ustępuje miejsca Lipton Ice Tea Green Mango i to temu nowemu smakowi będzie dedykowany ten ekosystem w najbliższym czasie – mówi Marlena Przybyszewska, Client Service Director agencji Digital One.

– Podobnie jak w działaniach ubiegłorocznych zależy nam na tym by jednocześnie wspierać debiut rynkowy nowego produktu (tyle że obecnie skupiamy się na wariancie Green Mango) oraz budować i rozwijać w sieci ekosystem marki Lipton Ice Tea. Strona www.liptonicetea.pl oraz profil na Facebook, ze wszystkimi jego rozbudowanymi elementami, utrzymane są w klimacie nawiązującym wprost do spotu reklamowego Lipton Ice Tea Green Mango, z jego egzotycznym klimatem, tancerkami Bollywood oraz symbolami kraju, z którego pochodzą liście zielonej herbaty. A całość działań zgodna jest z filozofią pozytywnej, roztańczonej marki Lipton Ice Tea, wyrażaną w idei „Drink Positive – dodaje Marlena Przybyszewska.

Digital One współpracuje z Pepsi Cola General Bottlers Poland Sp. z o. (dystrybutorem marki Lipton Ice Tea) strategicznie od 2001 roku. Agencja obsługiwała i obsługuje wiele brandów z portfolio tego marketera. Obecnie są to m.in. Górska Natura, Lipton Ice Tea czy Pepsi. Obsługę brandu Lipton Ice Tea agencja Digital One zdobyła w przetargu rozstrzygniętym w kwietniu 2010 r. Umowa obejmowała współpracę do końca roku 2010, następnie została przedłużona na kolejne 12 miesięcy.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu