Stolica białych kołnierzyków

W odpowiedzi na zwiększony popyt ze strony firm na rekrutacje wykwalifikowanego personelu biurowego, Adecco uruchomiło usługę Adecco Office, które specjalizuje się wyłącznie w zatrudnianiu pracowników o tym profilu.Jak wynika z raportu Ministerstwa Pracy i Spraw Socjalnych oraz danych z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie, pracownicy biurowi na stołecznym rynku pracy stanowią ok. 20 proc. ogółu zatrudnionych. Dlatego oferta Adecco Office powstała z myślą o firmach zgłaszających zapotrzebowanie na wykwalifikowany personel biurowy. W tej grupie mieszczą się właściwie wszystkie firmy obecnie funkcjonujące na rynku.

– Na razie koncentrujemy się  na rynku warszawskim, jako tym o największym potencjale. Warszawa to nie tylko stolica Polski, ale i stolica centrali firm zarówno krajowych jak i zagranicznych, stąd dynamicznie rosnący popyt na tzw. „białe kołnierzyki”. Będziemy rekrutować pracowników na stanowiska każdego szczebla, zarówno asystenckie, specjalistyczne, jak i menedżerskie, oraz do wszystkich działów – HR, marketingu, sprzedaży, księgowości czy zakupów. Warto podkreślić, że Adecco będzie oferować wszystkie dostępne formy dostarczania personelu –  pracę tymczasową, outsourcing, pracę stałą, czy try&hire – wyjaśnia Anna Wicha, dyrektor generalny Adecco Poland.

Potencjał stołecznego rynku pracy stanowią studenci, których liczbę szacuje się na 350 tys. – to w głównej mierze przyszli pracownicy biurowi. Jeśli na początku ścieżki kariery nie znajdą zatrudnienia na stałe, Adecco oferuje korzystną  alternatywę  – pracę tymczasową.

– Wciąż dominuje opinia, że praca tymczasowa to elastyczna forma zatrudnienia, ale niestabilna. Jak jednak wynika z rynkowych doniesień, agencje pracy tymczasowej zwiększają szanse pracowników na rynku pracy. Już dziś w Polsce blisko 20 proc. osób pracujących za ich pośrednictwem znajduje stałe zatrudnienie – mówi Anna Wicha, dyrektor generalna Adecco Poland.

Czy stołeczne firmy przekonają się do outsourcingu rekrutacji?

– Firma specjalizująca się w tego typu usługach ma doświadczenie, dysponuje szeroką i różnorodną bazą kontaktów do potencjalnych kandydatów, potrafi zdefiniować ryzyka związane z procesem rekrutacyjnym i zaproponować działania zastępcze. Takich narzędzi nie posiada firma zaczynająca działalność ani taka, która posiada już własny dział HR – mówi dyrektor Wicha.

Nieznajomość rynku pracy w danym sektorze oraz specyfiki danego stanowiska może skutkować pomyłkami w ocenie kluczowych kompetencji pracownika. Wiedza, sprawdzone metody weryfikacji kompetencji kandydatów, znajomość specyfiki poszczególnych rynków zarówno od strony potrzeb pracodawców, jak i oczekiwań pracowników z którymi konsultanci budują długotrwałe relacje to bezcenne narzędzia, którymi dysponują wyłącznie firmy specjalizujące się outsourcingu rekrutacji.

– Zmierzamy w dobrym kierunku, a uruchomienie Adecco Office jest kolejnym krokiem w stronę rozwoju rynku outsourcingu pracowniczego. Przedsiębiorcy coraz częściej doceniają jego zalety m.in. szybkie i skuteczne reagowanie na zmiany sytuacji gospodarczej czy elastyczne dopasowywanie kadry do aktualnych potrzeb firmy.  Z kolei pracownicy chwalą sobie szybszy proces rekrutacji, specjalistyczne szkolenia i profesjonalne doradztwo w zakresie zatrudnienia. To pozwala przypuszczać, że agencje zatrudnienia będą miały coraz większe znaczenie na rynku pracy w Polsce – podsumowuje  Anna Wicha, dyrektor Adecco Poland.

Adecco Office korzysta z know-how brytyjskiego departamentu Office Angels, który od 25 lat specjalizuje się w rekrutacji „białych kołnierzyków” na tamtejszym rynku.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu