Projekt „Windows 7 spełnia 7 życzeń” został wyróżniony w konkursie Kampania Społeczna Roku 2010 w kategorii MZS

Firma Microsoft i Fundacja „Mam Marzenie” otrzymały wyróżnienie w konkursie Kampania Społeczna Roku 2010 w kategorii Marketing Zaangażowany Społecznie (CRM). Zgłoszona do konkursu inicjatywa, która miała na celu wsparcie dzieci – podopiecznych fundacji – została uznana za najlepszą w tej kategorii.

Kampania Społeczna Roku to prestiżowy konkurs organizowany przez Fundację Komunikacji Społecznej i portal www.kampaniespoleczne.pl, w którym przyznawane są nagrody i wyróżnienia za najbardziej skuteczne oraz interesujące kampanie.

Zgodnie z założeniami wyróżnionego projektu zgłoszonego przez Microsoft wspólnie z Fundacją „Mam Marzenie” „Windows 7 spełnia 7 życzeń”, część dochodów ze sprzedaży legalnych wersji systemu została przeznaczona na spełnienie życzeń siedmiu „Marzycieli” – dzieci, które są podopiecznymi Fundacji. Inicjatywa zbiegła się w czasie z pierwszymi urodzinami Windows 7 oraz uruchomieniem kampanii promującej legalne oprogramowanie i zwrócenie uwagi na konieczność ochrony własności intelektualnej.

W kampanii wzięli udział przedstawiciele środowisk, dla których kwestia legalności jest bardzo ważna – wśród nich znani polscy blogerzy: Natalia Hatalska oraz Maciej Budzich. W ramach kampanii trwającej do końca grudnia 2010 r., na rynku pojawiły się promocyjne paczki Windows 7 oznaczone specjalnym logo Fundacji „Mam Marzenie”. Każdy mógł spełnić marzenie dzieci, kupując oryginalny system operacyjny Windows 7.

„Wraz z Microsoft zorganizowaliśmy konkurs, w którym dzieci miały w dowolnej formie artystycznej zaprezentować swoje marzenia. Nagrodą dla autorów wyróżnionych prac było… spełnienie ich życzeń. Cieszymy się, że mogliśmy w ten sposób zrobić coś więcej, dla naszych podopiecznych. Najistotniejsze jest dla nas bowiem to, by nasi Marzyciele nie przestawali marzyć” – powiedziała Anna Żórawska, prezes fundacji „Mam Marzenie”.

Dzięki akcji „Windows 7 spełnia 7 życzeń” udało się spełnić marzenia kolejnych siedmiorga dzieci.

„To dla nas ogromne wyróżnienie. Gdy usiedliśmy całym zespołem zastanawiając się nad koncepcją działań dotarło do nas, że możemy zrobić coś dobrego i podzielić się tym z innymi. Fundacja „Mam Marzenie” wykonuje fantastyczną pracę, a takie firmy jak Microsoft mogą dodatkowo wesprzeć ją w czynieniu dobrego. To wspólny sukces zarówno nas, firmy Microsoft, jak i fundacji oraz wszystkich użytkowników naszego systemu, którzy niesamowicie przyczynili się do zrealizowania marzeń dzieci” – powiedziała Anna Rekus, z polskiego biura Microsoft.

Celem konkursu „Kampania społeczna roku” jest promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym. Liczą się zarówno działania reklamowe jak i PR. W tegorocznej, trzeciej już edycji, przyznano nagrody w kategoriach: inicjatywa obywatelska, inicjatywa lokalna, kampania 1%, kampania w ramach inicjatywy społecznej firmy, marketing zaangażowany społecznie (CRM), Kampania społeczna instytucji publicznej, kampania społeczna instytucji branżowej oraz kampania społeczna w ramach inicjatywy politycznej.

Jury oceniało przede wszystkim podejście twórców do poruszanej problematyki, autentyczność i trafność planu działania. Ważne było również efektywne wykorzystanie odpowiednich kanałów komunikacji oraz oryginalność pomysłu i ogólna kreatywność kampanii.

Więcej informacji o kampanii oraz akcji „Windows 7 spełnia 7 życzeń” można znaleźć na stronie www.facebook.com/Windows.Polska. Informacje o konkursie i opis wyróżnionych kampanii znajduje się na portalu www.kampaniespoleczne.pl.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu