IAB Polska publikuje standardy briefowania agencji interaktywnych

Eksperci grup roboczych IAB Polska „Social Media & WoMM” oraz „Gry w marketingu” stworzyli dokumenty precyzujące standardy briefowania agencji interaktywnych. Dokumenty te mają na celu ułatwienie współpracy Klientom z agencjami realizującymi dla nich kampanie advergamingowe, marketingu szeptanego oraz w mediach społecznościowych.Nowe standardy briefowania agencji interaktywnych przygotowane przez członków grup roboczych IAB Polska „Social Media & WoMM” oraz „Gry w marketingu” powstały z potrzeby usprawnienia współpracy między agencjami a Klientami.

Schemat briefu do przygotowania strategii komunikacyjnej pomoże jasno sprecyzować współpracującym podmiotom wszystkie istotne parametry skutecznej kampanii online, w tym: cele długo- i krótkoterminowe, harmonogram i zakres działań, grupy docelowe, timing, otoczenie konkurencyjne, budżet, oczekiwaną efektywność.

„Brief do przygotowania strategii komunikacyjnej: Social Media” opracowali przedstawiciele firm: Biuro Podróży Reklamy, BUZZ MEDIA, Facebook NOW / ARBOinteractve Polska, Heureka, NuOrder Group, Społeczności.pl (Fotka.pl).

„Brief do przygotowania strategii komunikacyjnej: Gry w marketingu” opracowali reprezentanci firm: AdAhead / ARBOinteractve Polska, IDMnet, MindShare Polska, nobagames.com / Redefine.

„To pierwszy dokument, który jasno definiuje, jakie informacje są niezbędne do skonstruowania dobrze sprofilowanej oferty reklamowej. Jestem przekonana, że wprowadzenie jednolitego standardu briefowania wyeliminuje większość problemów w komunikacji pomiędzy agencją oraz klientem, co w szerszej perspektywie poskutkuje oszczędnością czasu oraz pieniędzy.” – powiedziała Joanna Nieminuszczy (Społeczności.pl), szefowa grupy roboczej IAB Polska „Social Media & WoMM”.

„Jestem przekonany, że wypracowanie standardu w zakresie briefowania agencji na działania w social mediach to krok, który ułatwi życie i klientom i agencjom. Dzięki takiemu standardowi łatwiej też będzie klientom porównywać oferty agencji wyspecjalizowanych w działaniach z obszaru marketingu społecznościowego. Myślę, że zyskają na tym w końcu również sami użytkownicy i w efekcie będą odbiorcami jeszcze ciekawszych i bardziej angażujących akcji.” – mówi Robert Sosnowski (Biuro Podróży Reklamy), ekspert grupy roboczej IAB Polska „Social Media & WoMM”.

„Stworzenie jednolitego, funkcjonalnego standardu briefowania agencji w zakresie działań związanych z social media to duży i bardzo potrzebny krok naprzód. Korzyści z wdrożenia tego standardu będą obopólne – nie tylko dla marketerów, którzy będą mogli precyzyjnie i szybko odpowiedzieć na wszystkie oczekiwania wobec oferty, ale i dla klientów. To duży pozytyw!” – dodaje Paweł Suchocki (BUZZ MEDIA), ekspert grupy roboczej IAB Polska „Social Media & WoMM”.

„Standardy wprowadzane przez IAB Polska zwiększają korzyści zarówno dla klientów jak i producentów gier reklamowych. Poprzez dostarczenie pełnej informacji o oczekiwaniach klienta producenci mogą skupić na przedstawianiu, a potem realizacji, gier reklamowych spełniających dokładniejsze wytyczne.” – mówi Jacek Jankowski (nobagames.com), szef grupy roboczej IAB Polska „Gry w marketingu”.

„Przygotowany przez IAB schemat briefu, zbiera podstawowe informacje potrzebne do stworzenia gry reklamowej. Briefując agencję, często zapominamy właśnie o podstawach, co skutkuje zadawaniem dodatkowych pytań, opóźniając właściwą i zgodną z oczekiwaniami klienta odpowiedź.” – dodaje Adam Semik (AdAction), ekspert grupy roboczej IAB Polska „Gry w marketingu”.

źródło/autor: IAB Polska

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu